Pengar, och bristen på dem...

Igår fick jag brev på posten =)) Med lönebesked i!! Eller rättare sagt ersättningsbesked.
Men det spelar ingen roll, pengar är det iallafall =)) Så nu har jag lite pengar igen!! Det är skojjigt!!

Har känt mej riktigt riktigt fattig sen början av april. Vill ni veta varför?
För att min katt ska få ett bra liv!!
Efter min praktik på en djurklinik. (underbara människor verkligen!! dit vill jag tillbaka)
Så såg jag ju alla fel som fanns i munnen på min stackars 13åring. Tansten, massor!!!, uppdraget tandkött, tandlossning, FORL.... Allt möjligt!! Han måste ha haft fruktansvärt ont...
iallfall, innan jag slutade praktiken så bokade jag en tid för tandstensborttagning och eventuellt dra ut några tänder på honom.
Jag satt med och hjälpte veterinären under hela proceduren, alla djursjukvårdarna var imponerade av mej för att jag kunde sitta med när det var min egna katt som låg på bordet, tydligen har man nån sorts fobi mot det när man är djursjukvårdare... ajja...
Jag fick iallafall hjälpa till och skölja när veterinär M borrade och drrog i tänderna på stackarn...
Kommentaren jag fick var "Hur känns det att ha en katt vars mun är en provkarta på alla tandsjukdomar som finns?...Förutom fraktur då..."
"ehh... ja, det är nog inte så kul sa jag"
Då insåg jag verkligen hur illa det var. Jag har aldrig tidigare varit hos veterinären med min katt, förutom när han kastrerades. Jag insåg att man nog måste gå till veterinären på koll iallafall en gång om året...
bullen1
Summan av kardemumman blev iallafall att min katt numera är 6 tänder fattigare, varav tre hörntänder... han såg lite ömklig ut i början, hade lite svårt för att äta torrfoder osv, men nu när det har läkt ordentligt så äter han som vanligt igen. min älskling!! Nu mår han mycket bättre, leker med min andra katt en hel del och mår som en prins =))

Var det gratis?? Neeeeeejj då... inte alls....
Men jag hade tur. Tack vare att jag varit praktikant i sex månader så fick jag rabatt...
Hade jag inte haft rabatt hade jag blivit 5000:- fattigare..(!!!) 
men som tur var så blev jag nu "bara" 3600:- fattigare.....
Det var i princip alla pengar jag ägde då!!
Men, vad gör man inte för att ens katt ska må bra.
Väljer man att skaffa katt så får man vara beredd på att helt plötsligt lägga ut en rejäl summa pengar på dom om dom måste fixas... Det är ju som med bilar ungefär...
Fast jag älskar mina katter över allt annat!! Skulle göra vad som helst för dem!!!

Bullen + Morgan <3 
Brightens my day, every day!!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0