Konsigt!

Kollade på min blogg och upptäckte att senaste inlägget var "fulfest!" men jag trodde att jag skrev nått igår också... men som vanligt så tänkte jag väl att jag gjort  det bara...

Iallafall... torsdag betydde EKG övning.
Fulfesten kvällen innan betydde att jag var bakis... Jag brukar inte bli bakis... men nu blev det så denna gången... blev nog några cider för mycket och för sent.... oops...
ajja... en huvudvärkstablett och några glas vatten och sedan vart jag nästan pigg och fräsch igen.
Första passet var ju ute i stallet på Axevalla travbana så där vart det ju frisk luft iallafall, skönt de... massor med fina travare... =))
Andra passet vart på Smedjan och Marias söta labbar och Erikas Bordercollie!
Ganska så lärorikt faktiskt
Kvällen blev en slappkväll med plugg och lite hänga vid datorn.

Fredag, alltså idag, vi hade hjärtlungslagsdemo på förmiddagen en timme ungefär.
Fick kolla på "hjärt och lungpaketet" från grisar. Med luftstrupe och allt hur det är uppbyggt! Väldigt intressant och "kul" att se!! Speciellt när Maria intuberade (stoppade ner en slang i luftstrupen) och blåste i luft så att lungorna vidgades! Så himla häftigt! Lungorna blev helt enorma, och så sa Maria att våra är större!!! Shit vilka megalungor!!
När lungan var uppblåst kändes den alldeles svampig... och när den var inte uppblåst... (vad tusan heter det)... så var den alldeles hårt och man kände mellanväggarna mellan bronkioler och det...

Japsajaps.. (?).. nu blir det snart Idol med lite pitabröd och nån röragrej jag pillat ihop...
Hoppas och ber till någon att Andreas får en biljett hem till Skåne idag!! Vill inte ha honom i final!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0