Skara

Idag både snöar det och blåser i Skara.
Det värsta är att det är inte ens minusgrader så snön blir bara kladdig och smälter med en gång

Men svinkallt är det iallafall.
Skulle mer än gärna sitta inne i lägenheten och kura resten av dagen, men klockan fem ska jag vara hos optikern och kolla hur mina linser sitter...
Dom är mycket bättre än jag trodde.
Första dan var hemsk, linserna skavde hela tiden och för varje liten rörelse i ögat eller blinkning så kände jag hela linsen konstant.

nu har jag vant mig och linserna känns bara en liten stund efter att jag satt in dom och ibland känns de utåt ögonvrårna. Fast det känns som om dom är torra, eller så är det väl mina ögon som är det.. Så det tycker jag inte om...
Plus att jag ville ju egentligen ha dygnetruntlinser så det ska jag prata med honom om...

Plus att på linsvätskans hemsida så står det att man ska använda Comfort Drops varje dag också och det har jag inte fått veta eller ens fått produkten.

Fast å andra sidan så fick jag ju varken linsburken eller linsvätska när jag hämtade ut linserna, och jag fick inte veta att det var månadslinser.
Fast det var sköterskan som lämnade ut dom och hon har inte blivit så insatt i linsdelen ännu...
Så jag får väl förlåta dem... =)))


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0