Telefonförsäljare...

I en hel vecka har jag kommit hem till att telefonen blinkat för missade samtal.
Konstiga långa nummer, telefonförsäljare så klart, som är knäppa och ringer mitt på dagen.
Nu gick dom ifrån sitt vanliga mönster och ringde på kvällen istället.
Samtal nummer 1. En tog ifrån ComHem som ville att jag skulle skaffa digital-tv, för då JESSICA kommer det bara kosta 100 kronor, mer i månaden JESSICA och du behöver inte betala nånting för den fasta telefonen, JESSICA, hur tycker du att det låter JESSICA, låter det inte som ett väldigt bra erbjudande JESSICA.
"Nej tack, jag är nöjd som jag har det nu"
"Är du alldeles säker på det JESSICA?"
"Jaaaa jag är säker på det"
"Okej då JESSICA så får jag tacka för mig"
"Ja tack du"
Utan att överdriva han lyckades säkert klämma in mitt namn 100 gånger på de tre minuterna han hade mej i telefonen... Så jävla irriterande!!! JESSICA JESSICA JESSICA bla bla bla... jag vet ju att det är ett säljknep att man ska använda förnamnet, men 100 gånger??

Samtal nummer 2. Tele 2 ringer mej och undrar om jag tycker att mitt fasta telefonabbonemang är bra, för nu har tele2 ett jätteBRA julerbjudande som jag ju bara inte får missa... näha säger jag... men jag har comhem på den fasta telefonen... "öhhh.... jahaaa.... men på mobilen då?"
" ja där har jag comviq (tele2)"
"ja men är du säker på då att du inte vill ha ett fast abbonemang till mobilen"
"ja det är jag säker på, jag har knock-out"
"ja men kompis är mycket bättre"
"ja men jag ringer inte för speciellt mycket pengar"
"nähä...." (vet tydligen inte längre vad hon ska säga) "men då får jag tacka för mej..."


Stackars telefonförsäljare som inte lyckas övertyga mej till att gå på deras underbara, speciellt utvalda för MIG, JESSICA. Synd om dem.
Bra för mej.
Frågan är om jag ska börja samtalet mej "Vad gäller det? Du har en minut på dej.... Nej tack jag är inte intresserad" tuuuuuut

hehehe.
Nu ska jag sova, imorrn är det heldag i skolan!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0