Kattutställning!

Gud vad söta katter!!
Jag har bestämt mig. Jag vill ha en Ragdoll, en Helig Birma, en Orientaliskt Korthår, en Bengal, en Abessinier, en Cornish Rex, en Siames...
...okej, jag kommer bli fattig.

Nej men alla katter var verkligen såå himla vackra och fina!
Och domarna töjde dom åt olika håll, mätte svansen och inspekterade hela katten så noga det bara gick...
Många blev Ex1 och några blev BIV... sen stannade jag inte kvar längre, men jag kan tänka mej att den katten som blev BIS var hur vacker som helst!

Blev några kort tagna också, en del riktigt bra. En rödmaskad birma, hur fräck som helst. Och en jättefin spotted orientaliskt korthår!

Mmm... Och så köpte jag en vippa med en liten fjäderboagrej på till Morgis. Den gillade han skarpt!
Så nu lär han få en massa mer motion!!
Kanske ska testa att dra den nerför trappen när jag ska gå ut med honom (?) kan det hjälpa tro?

Om en timme ca ska jag gå till Happy Bowl och träffa några kompisar och kolla på Sverige-Lichtenstein på storbild...
Får hoppas att Sverige vinner och att det är gratis inträde... Fast det borde det ju vara tycker jag...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0