Shopping - pinsamt.

Japp. Idag tog jag cykeln ut till coop för att handla lite. Hade skrivit en liten lista och tänkte, " det är ingen ide att ta bilen för jag ska inte ha så mycket och dessutom är det mycket skönare att cykla".
Sagt och gjort.

Men sen så är det ju förhållandet mellan mej och handla som inte alltid funkar så bra.
Åh titta, sådana måste jag ju ha.
Och det glömde jag bort att skriva upp en sån tar jag också.
Åh kolla där har dom grejer för halva priset, några såna tar jag...

Slutsats: Det blev två fulla kassar av det till slut.
Inga problem, om det inte vore så att jag halvvägs hem upptäcker att ena handtagen håller på att gå sönder...
Och så står det en idiotbil ivägen i en korse så jag måste stanna och ta fel väg (vanligt övergångställe istället för cykelövergång) och kör då ner ifrån trottoarkanten vilket leder till att handtaget går sönder helt...
Fan. Men påsen hänger ju kvar i det andra handtaget så jag satsar på att jag kommer hem...
Men en fullstoppad kasse hängandes i ett handtag på ett cykelstyre? Det är dömt att misslyckas!!

Och det gör det. En liten lastbil blockerar trottoaren på ett annat ställe (150 m hemifrån) så jag av trottoaren och det andra handtaget går sönder, påsen åker i backen mitt bakom lastbilen.
ÅHHH!!!
Så då får jag stanna, plocka upp alla grejerna som såklart har ramlat ut ur kassen, försöka plocka ner en del grejer i den andra redan fulla kassen och så bära kassen och samtidigt försöka leda hem cykeln...

Suck!! Funderar allvarligt på att inte spara på gamla kassar för då vet man att man alltid får hela kassar ifrån affärn iallafall!!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0