Investerat!

Tandläkaren
Nu har jag varit inne hos tandläkaren på Norrstrand.
En riktig investering ser jag det som.
750 kr ca och råd om att uppsöka tandhygienist för att röntga visdomständerna nästa år och besöka tandläkare om två år.
Jag hade pyttepyttelite tandsten som sköterskan tog bort med ultraljud. Så nu fick jag känna på hur det känns på alla katter och hundar som man tar bort tandsten med ultraljud... Inte alls farligt!! Kändes knappt förutom att vattnet som sprutar samtidigt var lite kallt...
Jag hade några småhål också, men enligt tandläkaren var det inget man behövde åtgärda. Skönt!!
Fick även veta att jag har alla fyra visdomständerna... Suck!! De två i överkäken ligger fortfarande under tandköttet, men växer rakt och kommer troligen komma fram om ett tag.
De två i underkäken tittar fram lite, men kommer tydligen aldrig att komma fram helt eftersom de växer snett... Fattade inte riktigt på vilket vis de växte snett men... Förhoppningsvis kommer de inte ställa till med några problem i den närmaste framtiden...
Börjar dom ställa till problem så skulle jag mer än gärna dra ut alla samtidigt, men under allmän narkos... Hatar att dra ut tänder. Senaste minnesbilden är när tandläkaren skulle dra ut en av de största tänderna i överkäken.
Den satt mycket hårdare än han trodde och det slutade med att han fick borra den i tre delar och plocka ut den bit för bit... Ajajaj!!

Jag ska iallafall börja använda tandtråd och helt skaffa en mjuk eltandborste så att jag kommer åt att borsta neråt visdomständerna.

Bilen
Jag har också investerat en massa pengar i bilen...
400 kronor närmare bestämt... Fy tusan...
Men jag har köpt
* Bilschampoo
* "Bumper shine" (bra för gummilister och sånt)
* Super Cleaner (lackrengöring)
* Extreme Car Wax

Alla från Turtle wax... Tänkte det skulle vara bra att hålla sig till ett och samma märke så att det inte krånglar till sig... Så nästa gång jag är hemma hoppas jag på fint väder, minst 10 plusgrader, liet småblåsigt och inget direkt solljus. Det är det idealiska vädret för att fixa med bilen eftersom lacken inte får vara varm och man får inte arbeta i direkt solljus när man lägger på vaxet... =)

Nu ska jag dricka lite vatten och kolla lite på tvn så att jag distraherar bort smaken av fluorlacket...

Något skojjigt!! Fluorlacket som man får heter Colgate Duraphat, det är alltså läkemedelsnamnet (typ som Alvedon, Ipren osv). Det är samma fluorlack som man lägger på en del hästars tänder!! Hihi!
Så jag hoppas att det är många hästar som gillar det gamla hederliga "bananlacket".
Jag har ALLTID och kommer ALLTID att HATA Colgate Duraphat... Varför måste det smaka banan av allt äckligt??


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0