Jag lever!!!

Har visst inte hunnit skriva något sen i torsdags.. Ajja...
Får väl sammanfatta helgen med omnejd lite snabbt.

Fredag
Jobbade hela dagen och kikade lite på Så ska det låta och Talang.

Lördag
Vaknade vid fem på morgonen. Stod och väntade på bussen vid sex.
Satt på tåget halv sju. Åkte till Göteborg.
Var med på Svenska Mässan (Eurohorse) där jag stod i Djursjukvårdarutbildningens monter hela dagen och pratade med lite tjejer som var intresserade av utbildningen.
Vi hade ett fölfoster i en burk med formalin som många tyckte var väldigt äcklig, men väldigt intressant att kolla på =)
På kvällen gick jag med en av kompisarna och sov på hotell som skolan betalade. LYX!!

Söndag
Käkade hotellfrukost = typ den bästa frukosten som finns!!
Sen gick jag ner till Mässan igen och stod där mellan nio och ett.
Sen tog jag språvagnen och åkte till Nordstan där jag gick runt en stund.
Kikade på lite kläder och sånt och hittade ett par bra innetofflor som är bra att ha på sommarjobbet och på smådjurspraktiken till hösten, och förhoppningsvis i framtiden också!
Köpte en vårjacka på HM också. Bara 150:- En söt beige kavajliknande vårjacka med "gammaldags dubbelknäppning". Snygg och skön!
Vid fyra gick jag och köpte mat och sen gick jag till centralstationen och väntade på tåget tillbaka till Karlstad.
Kom till K-d vid åtta på kvällen och gick hem. Hade egentligen tänkt ta bussen, men då hade jag fått vänta så länge så jag promenerade istället... =) 5 km promenad är inte fy skam!!

Måndag
Igår jobbade jag hela dagen på hästsjukhuset. Och på kvällen hängde jag med två av jobbarkompisarna till travet på Färjestads travbana. Dom skulle stå i tränarfiket och fixar smörgåsar och kaffe till tränare/kuskar. Så jag hängde med, hjälpte till lite och fick lära mig lite om trav... =)
Har inte riktigt fattat tjusningen i sporten.. Men vinner man pengar så är det absolut roligt! Och vet man vilka hästar som är bra och vilka ston/hingstar som ger bra avkommor så kan det också va kul.
Jag som är helt oinsatt fattade inte så mycket, men det var kul ändå!
En av kuskarna var faktiskt till och med riktigt söt.. =))

Idag
Har jobbat hela dagen. En kastrering, en artroskopi och en griffelbensfraktur som skulle fixas till.
Har dessutom några föl med mammor på stallavdelningen som ska mecinieras och droppas så dom har jag också hjälpt till med. Föl är så himla söta!!
Har kollat på Ugly Betty och House. Mina två favoritprogram.
Nu ska jag packa lite grejer som ska med hem över långhelgen och sen ska jag duscha och sova.

Imorgon är det meningen att kliniken ska stänga vid ett, så det blir en lite kortare dag och dessutom kommer jag hem till min Morgan tidigt!! Saknar honom massor nu!! Har ju inte sett honom på en och en halv vecka!! men jag har hört honom några gånger när jag pratat i telefon med Mamma.. Den lilla jamaren!!

Vi hörs! nu vet ni att jag lever iallafall! kram


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0