Onsdag...

Hela dagen idag har jag gått och inbillat mig att det är måndag... inte så konstigt med tanke på att jag varit ledig så länge... hehe...
Idag var en bra dag.. Lite kastreringar på förmiddagen så det blev lunch på ett litet kick.
På eftermiddagen fick jag se något nytt. Artroskopi. Det är när man går in med en titthålskamera i en led och tar, i detta fallet bort benpålagringar (osteochondros). Osteochondros kallas också "lösa benbitar", men det fick jag veta idag är ibland en felaktig benämning. Ibland är dom lösa, men är dom inte det så sitter de som berget...
Fick iallafall se när veterinären tog bort pålagringen och skrapade bort en del dåligt brosk...
Mycket intressant.

Efter jobbet tog jag en sväng till badhuset och simmade i en timme! Så skönt att mjuka upp ryggmusklerna lite!
Man är så skönt avslappnad efter en simtur!! =))
Har kokat ägg nu också, så går det snabbt att fixa frukosten imorgon!! =))

Imorrn ska det bli två artroskopioperationer till plus att det är ett navelbråck som ska fixas.. Skojjig!!
hehe, vadå yrkesskadad!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0