Tillbaka i Karlstad!

Har nästan precis kommit hem från jobbet. Det blev lite övertid idag för det kom in en akut sårskada som behövde sys och eftersom hästen krånglade lite så tog det lite längre tid än beräknat.
Idag tog jag cykeln till jobbet! Så himla skönt att vädret äntligen tillåter det! Då kanske man dessutom kan snygga till benen lite =))
Det tar exakt 20 minuter att cykla dit och det är ju ganska lagom!
Imorrn får jag nog ta bilen dock, för jag måste åka och handla mat.. Har typ ingenting förutom en mozzarellaost och lite turkiskt yoghurt i kylen.. Och det blir man inte mätt på så länge... hehe

I helgen var jag hemma på kalas, brorsan fyllde trettio!
Det var skoj! Typ hela släkten nästan var samlade. 25 pers! Trodde inte dom skulle få plats allihopa med det gick!
Finns det hjärterum så finns det stjärterum.

Min ena kusin ska dessutom ha barn om tre månader!! Roligt roligt!! Bebisar är så himla söta!
När man ser alla gravida kvinnor som går omkring med sina stora magar i vädret så blir man nästan sugen på att ha en egen...
Men det får nog vänta ett tag till tror jag... Lite svårt att skaffa barn utan pojkvän för det första! hehe
Njae... Jag får nog gå klart skolan och skaffa jobb först tror jag...

Nu börjar min middag bli klar... Fullkornsspaghetti rosso... Mums haha.
Sen får det nog bli en kväll framför tvn tror jag...
Har lite ont i nacken av nån konstig anledning... Det var nog hästen som var lite för bråkig med min arm eller nått sånt... Tänk om man hade nån här som man kunde få lite nackmassage av!!

Jaja... ha en bra kväll alla!! =))



Kommentarer
Sigrid

Jaa jag förstår det! Vi har ju vår praktik lite mer utspridd, det finns nog både för- och nackdelar med det. Hur tycker du att det är att jobba med PBL?

2008-04-22 @ 13:05:41
URL: http://sigrida.blogg.se/gravid
Sigrid

Jaa det var ju Hälsouniversitetet på Liu som började med det i sverige så det är dille på det här.. Jag tycker väl egentligen att det är bra efs det är det sätt vi behöver tänka på sen när vi kommer ut men när det är anatomi man ska läsa så känns det lite.. krystat :) Fast det känns ju faktiskt som att man blir bättre ssk av det än vad de kanske blir på andra utbildningar. Hur känns det att ha halva utbildningen klar?

2008-04-23 @ 08:05:00
URL: http://sigrida.blogg.se/gravid


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0