Problemet med favoritbyxor...

... är att dom går sönder.

Jag har två par jeans som jag älskar!
Dom är hur mjuka som helst!
Och innehåller antagligen bara 60% av det tyg de innehöll när de var nya.

För drygt ett år sedan gick dragkedjan sönder på det ena paret. Mamma sydde dit ett brett kardborreband istället.
För en månad sen lossnade knappen, men det funkar med skärp.
Idag sprack dom. Jag skulle sätta upp benet på en stol och då sa det ritsch och nu har jag ett stort hål i dom precis under ena skinkan.

På det andra paret har jag två stora revor på vardera lår, samma ställe som dom andra byxorna.
jag har dessutom två små hål på framsidan av ena låret, ett orsakat av ett vasst hörn under ett bord och det andra orsakat av en katt med oklippta klor. (j*vla morgan)


Till slut har jag insett att jag kanske måste köpa nya byxor. Men då uppstår genast två nya problem...
1. Byxor är så fruktansvärt dyra. Jag vill att dom ska kosta typ 200:- paret, men såna byxor finns tydligen inte längre...
2. Jag har planerat att gå ner ett par storlekar och vill ju inte köpa byxor som är för stora efter en liten stund. "Kan" inte gå ner ett par storlekar förrän jag köpt mej en crosstrainer, och det har jag heller inte köpt nån än. Den kostar dessutom MINST 800:-.

Någon som vill skänka mej ett byx-presentkort??


Kommentarer
Angie (:

Usch sånt därt är verkligen jobbigt! Förstår dej helt!

Men kika efter reaor, tror att cubus hade en stor byxrea nyss men den är ju antagligen slut :(

Lycka till i alla fall, kram :)

2008-08-10 @ 17:15:01
URL: http://yeahrockondude.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0