7:e februari.

Jaha och vad har hänt idag då?
Jooo... inte så mycket egentligen...
Hade föreläsning i morse om Anestesi. Kändes som det var den tusende föreläsningen eller nått. Och jag höll på allvar på att somna en liten stund där... Men sen blev det paus och lite kaffe och då piggnade jag till...
Hade så klart inte ätit nån frukost så det var kanske inte så konstigt att jag var trött..

Sen vid lunch när föreläsningen var slut gick jag iväg till nyckelfixarmannen. Han verkade lite osäker och undrade om jag hade bilen med mej, men det hade jag ju inte. Men jag tog en prommis hem och hämtade den.
Tyvärr lyckades inte han fixa det, hade inte rätt nyckel. Så han sa att jag fick åka bort till dom andra nyckelfixarna istället. Tur att det finns 2 stycken i Skara!!
Den andra nyckelfixarmannen kunde iallafall fixa nyckeln. Han var lite osäker han också först, eftersom orginalnyckeln var rättså sned så var det svårt. Men nyckeln funkade. Inte lätt att göra en kopia på en 13 år gammal nyckel... Riktigt förvånad att den räckt såhär långt!!

Funderar på att ta mina stövlar till den första nyckelfixarmannen för han var skomakare också och min ena stövel har gått sönder i sömmen i hälen, och det kan ju vara ganska bra om den är hel eftersom stöveln är bra i övrigt.
Men jag kanske ska vänta med det tills jag bor i Karlstad, vet ju inte hur lång tid det tar att fixa och det är ju inte så kul om stövlarna står i Skara tills november!!!

Sen var det hemgång tillslut. Har tagit fram min gamla pilatesboll så jag har letat lite övningar till den, men hittar inga bra direkt... Förutom www.balansboll.nu så har jag inte hittat några övningar alls!
Gjorde dessutom broccolisoppa eftersom jag köpte billig färsk broccoli på Willys häromdan. Det blev typ 6 luncher av det!! =)

Har läst en del på veckans fall också. Vi ska läsa (och skriva) om urinorganen. Njurar och sånt. Ganska intressant! Lite roligt med ett annat ämne förutom anestesi. Så trött på anestesi just nu!!

Imorgon ska jag och en tjej till i klassen ta igen röntgenseminariet och röntgenövningen som jag missade när jag var på skidresa. Det ska nog bli rätt kul hoppas jag... Tyvärr ska vi börja klockan åtta på morgonen, så det börjar nog bli dags att gå och lägga sej nu...

PS. Pappa har nog fixat lägenhet i Karlstad till mej nu!! En liten 18kvadratare med kokplatta... Men det är nog bättre än att bo i husvagnen iallafall! Bara typ 1,5-2 km från praktiken!! *lyx*


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0