Buzzador.

Kanske någon av läsarna som hört talas om? Eller kanske till och med är med själv.
Iallafall så är jag med, och för några veckor sedan så fick jag erbjudande om att prova Mjaus tetror.
Yes! Gratis kattmat! Tänkte jag.
Häromdagen fick jag fyra tetror i olika smaker: Lammfärs (paté), flundra(paté), havskräfta och nötfärs.

tänkte skriva lite här för Buzzador vill ju att man ska tipsa sina vänner... =)
Men även om det finns några bloggläsare som kanske inte är mina vänner i ordets rätta bemärkelse så kan det ju vara bra att läsa ändå.
Första tetran jag öppnade var Lammfärsen. Självklart ska matte lukta först. Uäck... stinker "billig" kattmat och det ser ut som det ligger små vita ni-vet-vad-det-liknar.. inte? okej: maskar, i. Men det är väl lammfärsen som ser ut sån antagligen.
Slevade upp lite i en skål och ställde fram till Morgan. Jag vet inte om jag förde över mina reaktioner på honom men följande hände iallafall.
Han springer fram jamandes till matskålen (För det är ju mat, då måste man jama för mjukmat är alltid gott), tvärstannar vid skålen, luktar länge länge länge, tar ett pyttelitet smakprov och vänder huvudet mot matte och säger: (okej jag vet att katter inte pratar och att man inte ska förmänskliga dom, men det är ju faktiskt roligare att läsa då =) ) Vad tusan är detta för äckelpäckel?? Ser mycket förnärmad ut och går och lägger sig.
Jag har försökt att ge honom Lammfärs flera gånger men samma reaktion alla gånger.

Igår öppnade jag Havskräfta.
Matte tyckte att den om möjligt luktade ännu värre än Lammfärs... Men denna gången gick det inte att projocera mina känslor på katten. Morgan slukade första portionen i ett nafs!
Synd bara att matte inte vill ha den lukten i kylskåpet bara.

Flundran har jag inte öppnat än. Men om den smakar i samma stil som Mjau Abborre så kommer Morgan att rata den på samma sätt som Lammfärs. Dessutom är flundran i paté (och inte bullar i gele) precis som Lammfärs.
Jag tror att Morgan inte gillar paté.

Nötfärs. Den har jag redan köpt flera gånger och den vet jag att Morgan gillar jättemycket. Skulle nog kunna häva upp hela tetran på en gång och Morgan skulle käka upp den. Ingen Nötfärsmat som ligger och torkar i skålen direkt!! han äter den nog till och med om den torkat.... =S Dessutom tycker matte också att den luktar gott.

                          Mattes Betyg                Morgans betyg                 Skala 1-5. 5 = bäst
Lammfärs                3                                         0
Havskräfta               1                                          3
Flundra                     ?                                         ?
Nötfärs                     5                                          5

Tror jag iallafall.. Morgan har ju inte sagt det. Men min fria tolkning av min katt säger mej det...

Vad har ni för erfarenhet av Mjaus kattmat??


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0