Dagen och kvällen.

Idag har jag försökt komma igång med att fixa till i lägenheten och det har gått ganska bra.
Jag har diskat och grejat i köket så att det inte står en massa gamla grejer i kylskåpet.
Och sen började jag plocka ur porslin och sånt ur kökskåpen och linda in den i tidningspapper och lägga ner i lådor. Det är ju snart dags att flytta, och även om jag har kvar lägenheten till sista maj så är det ju skönt att så lite som möjligt finns i lägenheten när den ska slutstädas sen...

Sitter och funderar på vad jag ska göra med min tv-fåtölj. Jag har en sån där rund kupa som man sitter i. Såldes på jysk för typ 10 år sen...
Men nu när jag har använt den typ varje dag så har den börjat gå sönder mer och mer, den var lite sönder redan innan.
Så den börjar släppa lite här och där och håller nog inte speciellt länge till. Dessutom skaver den på tapeten så jag har två osnygga märken där den gamla tapeten syns...
Däremot finns det en underdel till stolen, den som håller kupan. Och den är hel. Och eftersom Morgan gillar den stolen, eller iallafall dynan, så tänkte jag ta underredet och fixa till det med dynan på något sätt så att det blir snyggt och bra... Vet inte riktigt hur än, men det löser sig nog.
Och till hösten, när jag flyttar tillbaka till Skara, eller kanske tidigare, så får jag skaffa mej en riktigt fåtölj eller kanske en liten soffa... =)

Nu ska jag snart iväg, några kompisar till mej ska ha en sammanslagen födelsedagsfest och bjuder på smörgåstårta! Det var riktigt längesen jag åt... Egentligen stämmer det inte med min diet (eftersom smörgåstårta = massa kolhydrater) men jag vill ju inte krångla med mina klasskompisar, så denna kvällen offrar jag.
Jag har ju skött mej hela denna dagen och tidigare dagar (förutom pannacottan) så det ska nog inte vara någon fara...
Nu blir det sminkning och ombyte =)

TV-tips. Ikväll går The Pacifier på tv4 21.35.
Den filmen är ju rolig som helst tycker jag! Titta på den vetja!!
Och glöm inte Melodifestivalen heller!!
Kanske är någon bra med idag också... =))

Stegräknaren står just nu på 8681 men eftersom jag ska ut en sväng nu så lär det bli fler steg...
Så totalen kommer senare ikväll eller imorgon bitti.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0