Dagens lista...

En lista

Matvanor: Ganska bra nu för tiden, försöker minska ner på socker och andra kolhydrater och sånt. Lite mer nyttigt.
Bästa maträtt? Lasagne fast med Quorn istället för köttfärs är riktigt gott, men det var länge sen jag åt. Annars är vanlig kyckling stekt i timjan gott om man blandar lite yoghurt och sweetchilisås och doppar i =)
Bästa dryck? BOB Lättdryck Päron. =) hehe
Hat dryck och maträtt? Whiskey och Kåldolmar. Blandar man dem blir det säkert ännu äckligare!! 
Bästa alkoholdryck? Nik's päroncider på fat.
Använder du smör på smörgås? Ja oftast, fast nu var det längesen jag åt smörgås.
Smågodis eller "färdiga påsar"godis? Smågodis. Fast hellre cashewnötter =)
Favoritglass? Vanlig vaniljglass med kolasås eller "Pekannöt-kola", sån lösglass som man köper i riktigt rån på sommaren =)


Shoppingvanor:
Hur mycket shoppar du för varje månad?
Typ ingenting känns det som. Men ska man slå ut det jag shoppar för på ett år så blir det kanske 100-200 kr per månad max. Shoppar kanske 2 gånger om året eller nått...
Har du mer skor än kläder? Haha nej verkligen inte! Jag har ett par stövlar och ett par joggingskort och två par finskor som jag använder. Både stövlarna och joggingskorna skulle behöva en tur till skomakaren...
Favoritplagg? Jeans och någon söt topp ser man mej oftast i. Men är man bara hemma så sitter jag gärna i mina mjukisbyxor... Heeela dagen :D
Hatplagg? Tröjor som kliar... typ ylle eller vad det nu är... Och sockar med hål i tån. Och byxor som är midjehöga. Uäck!!

Arbete, utbildning:
Jobbar eller pluggar du?
Pluggar
Vad vill du bli? Djursjukvårdare
Trivs du med ditt jobb/din utbildning? Ja jag tycker det är väldigt kul och intressant. Just nu är jag dock nere i en jag-har-inte-lust-med-nånting-svacka som jag försöker ta mej ur...
Är lönen viktigast? Nej. Det viktigaste är att man trivs med jobbet och har bra arbetskamrater. Sen spelar det inte (så stor) roll om man tjänar 15000 eller 25000, även om jag skulle bli väldigt glad om jag råkade tjäna 25000. =)


Boende:
Lägenhet eller hus?
En etta som jag är trött på, vill bo större.
Framtidsplaner med boende? Skaffa en större lägenhet, typ stor tvåa eller mindre trea så att jag kan göra iordning ett kattrum med klätterträd och massa roliga grejer. Och skaffa ett par katter till =)
Litet eller jätte stort? Hellre jättestort än litet. Då kan man alltid har något rum som man inte använder så mycket. Det är jobbigt att bo trångt.
Drömboende? Ett litet tvåvåningshus med en liten gräsmatta.
Landet eller mitt i stan? Landet eller möjligtvis en villa i en liten stad. Tycker inte om att bo mitt i... Känns så stressat.. För mycket folk...
Mysigt eller sterilt? Mysigt! Lite skit i hörnen har ingen dött av.

Lite allt möjligt:
Har du barn?
Nepp. Planerar inte att skaffa några på iallafall 5-10 år heller... Måste ju dessutom hitta den rätte först också...
Är otrohet okej? Nej verkligen inte!! Är någon otrogen mot mej är det hejdå som gäller. Aldrig ta tillbaka någon för att den lovar att han aldrig ska göra om det!!
Älskar du någon? Min familj och mina vänner och mina katter.
Betyder familjen mycket för dig? Ja! Vad skulle man göra utan dem?? Det är så skönt att komma hem till dem då och då och bara kunna vara sig själv!
Är du lojal? Jaa.
Tycker du om att dricka dig full? Ibland. Men oftast är det roligare att dricka sig rolig för då mår man inte lika dåligt dagen efter. Fylla är till för att glömma verkligheten och det har jag inte behövt göra än.
Hemmafest eller "gå ut på krogen fest"? Det får gärna börja med en rolig hemmafest och sen en sväng ut på krogen för att dansa lite och träffa lite annat folk =)



Kommentarer
Linda

Kan vara svårt att ha den när man springer...
ta av den under passet och sätt på den när du duschat...sen kan man ju skriva in att man spelat innebandy 1 timme ex...
Hoppas det är ok?..
Ska skriva in dig också!
Rösta gärna på mig på bloggen...

2008-02-10 @ 15:36:56
URL: http://www.fetmaoperation.blogg.se
Linda

Gå in och titta på min blogg och på upplägget, är du fortfarande med så lämna en kommentar.
I morgon kör vi!
Lycka till!

2008-02-10 @ 18:19:57
URL: http://www.fetmaoperation.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0