Halva dagen gått.

Imorse firade vi min pappas födelsedag med paket och tårta på sängen! Musigt och mumsigt!

Vid lunch tog jag och mamma en promenad runt samhället! Det var skönt, ganska kallt, men ändå skönt med frisk luft. Vi gick förbi ett virkesupplag också och där luktade det så himla gott av alla tallstammar som låg där!
Nästan så att man vill ha en tallstam hemma i lägenheten =)

Sen åkte vi till Hotell Dalia där mamma hade beställt Revysupe till pappa i födelsedagspresent! Riktigt riktigt gott!
Tre-rätters.
Förrätt: Toast Skagen med tomat och ruccola. Sååå gott! Älskar skagenröra!
Varmrätt: Gorgonzolafylld oxfile med bakad potatis, kronärtskocka och rotfrukter. Också hur gott som helst! Jag åt inte potatisen dock, men iallafall baconröran som följde med den...
Efterrätt: En massa olika glass och sånt: mangosorbet, kokosglass, hallonsorbet, "kokosmums", och en pannacotta med mandel och nougat tror jag. Och kaffe till det!

Så nu är jag riktigt så där mätt som man blir efter en riktigt god middag!
Jag är hemma och pluggar lite och om en halvtimme ungefär ska vi åka tillbaka till Bengtsfors och kolla på Revy! "Sicken Cirkus" heter den iår och ska tydligen vara jättebra! Det ska bli väldigt kul att se den!! =))
Rapporterar om den senare.

Det lär nog bli några fler steg idag, men just nu står den på 3945.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0