Nyckeljävel!!

Okej, det var faktiskt inte mitt fel! och det är jag glad för, för då hade jag nog dunkat in huvudet i väggen några gånger.

Storyn:
Sitter i Bastun idag. En av killarna kommer in och frågar om det var min nyckelknippa som legat uppe i bandyhallen.
-Ja, svarar jag.
Då säger han att han tror att den typ hade spruckit eller nått för han använde den till att bända ut en tilltrampad innebandyboll med...
Okej, går ut och kollar nyckelknippan och upptäcker att bilnyckeln nästan är av på mitten, och dum som jag är så bänder jag ju lite i nyckeln så att hela grejen går av... Grr...
Jaja... tillbaka till bastun och säger att det är bilnyckeln. Han lovar att han ska betala det som det kostar för att göra en kopia. Vilken gentleman va?!

Så efter bandyn cyklade jag och kollade vart det fanns en nyckelfixare, så dit ska jag gå med orginalnycklen imorrn och fixa en ny.... =)

Kan tänka mej att det är inte så lite pinsamt att bryta sönder nåns nyckel...
Men hur lyckas man egentligen? Måste ju vart riktigt dålig kvalite på min nyckel för så mycket kraft behöver man ju inte för att bända ut en bandyboll =O
Och jag som var ute och körde med bilen förut idag! Skönt att jag gjorde dom ärendena då iallafall!

Nu ska jag fräscha upp fejset lite, sen ska jag ner och pumpa bakdäcket på cyklen (det vill inte göra annat än krångla, och jag vet inte om det blev så mycket bättre när jag fick slangen bytt heller...) och sen ska jag fara upp till ökända 20A och käka tacos! Mumsmums!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0