Usch usch usch...

Har inte lust med någonting idag...
Men innebandyn gick bra idag iallafall! Jag gjorde flera stycken jättesnygga mål =))
Inte varje gång man gör det. Men Experten var ju inte där idag, så det kanske berodde lite på det...

Idag hade vi en gästföreläsare som föreläste om Ergonomi och sånt.
Det var en intressant och rolig föreläsning, föreläsaren var hur kul som helst.
Men jag trodde mer att man skulle få visat för sig HUR man ska göra i olika situationer... Just nu kommer jag knappt ihåg vad han pratade om, mer än att han var rolig att lyssna på...
dock har jag börjat fundera på om jag ska köpa mej en sån där "sadel-stol" om ni förstår vad jag menar.
Det är som en höj och sänkbar stol som ser ut som en extrastor cykelsadel typ, men dom är iallafall jättesköna att sitta på och de gör att man får bättre vinklar i höft och knän, och en sundare svank än en vanlig skrivbordsstol.
Och jag med min ganska ordentliga svank skulle nog må bra av en sån, speciellt med tanke på hur mycket tid jag spenderar framför datorn med skolarbete och allt sånt...
Dom stolarna har ju dessutom hjul så man kan vara (lat) och förflytta sig mellan tv och matbord enkelt, men sitta "rätt" hela tiden!
Hmm, funderar funderar.

Nu ska jag sluta skriva om den där stolen...

Mer idag...? Jag har lagat mat. Gjorde nån slags gryta med champinjoner, rödlök, vitlök, strimlad kebabmarinerad kyckling, röd paprika, broccoli, hackad spenat, hackad chili, krossade tomater, en hönsbuljongtärning och ett par deciliter grädde.
Riktigt gott blev det! Och mätt blev jag också!! Fast trots att det var en väldigt liten chili och det blev en hel fyralitersgryta så är det liiite för starkt... Men jag ska gå till ICA imorrn och köpa lite keso eller nått så löser det sig nog...

Sen har jag inte gjort så mycket. Kolla på Cesar Milan och skrivit på mitt PBL-arbete. Det värsta är att jag inte ens kommit halvvägs och det ska som vanligt redovisas imorrn bitti... Fy fan vilken disiplin va??
Usch usch.. (och det är värre än Zeto det och det är fan int' bra...) (internt BYS-skämt...) eller nått..
Det värsta är att jag inte har någon lust att skriva på det...
Jag har inte lust att skriva, jag har inte lust att gå ut och gå (för det är försent), jag har inte lust att sleva upp grytgrejset i matlådor, jag har inte lust att kolla på tv, och jag har framför allt inte lust att gå och lägga mej!!
Eller egentligen har jag väl det, men jag skulle ha så fruktansvärt dåligt samvete om jag inte gjorde klart arbetet så jag skulle skämmas ögonen ur mig imorrn...
Man kan komma med ursäkten att man varit sjuk, att någon familjemedlem dött, men man kan inte komma och säga att man inte skrivit arbete för att MAN INTE HADE LUST.... Då lär dom nog sätta Underkänt på mig med en gång...

Helt "enkelt" bara att ta sig i kragen, rycka ur modemet, stänga av tvn och banka in faktan i Worddokumentet...
Go natt.

(Dagens steg: 4216, ytterligare en besvikelse, men jag har ju inte kämpat för dom heller så..)


Kommentarer
Alexandra

jag kollar oxå alltid på Dogwhisper. :) Och det lät som en god gryta :D

2008-02-26 @ 11:20:23
URL: http://triquetra.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0