FUllbokad lördagkväll...

Imorgon kommer jag vara omöjlig att slita ifrån elektroniken efter halv sju.

Halv sju är det nedsläpp på SRs webradio i Frölunda - Färjestad-matchen!
Den måste man ju bara lyssna på!
Tänkte ju kolla tv egentligen, men brorsan har typ ALLA kanaler UTOM Canal+Sport... Gaah!!

Sen är det ju Melodifestivalen såklart! Den måste man ju kolla på iallafall liiiite.
Tror Charlotte eller Sanna kommer vinna, jag hoppas på Sanna, hennes låt är verkligen bäst.
På nått sätt lyckas hon trycka alla känslor rakt in i öronen på mej.
Förut när jag åkte hem från Karlstad hörde jag låten på radion, sjöng med lite och fick tårar i ögonen!!
DÅ ÄR DET EN BRA LÅT!!

Nu ska jag ta Morgiskatten i famnen och gå och sova... Huvudvärken börjar ge med sig...
Jag ska leta upp en termometer och kolla tempen... jag vill verkligen inte vara sjuk!! Hatar att vara sjuk...

Men som Linda sa: Det är ju iallafall bättre att vara sjuk hemhemma (Hos familjen) än hemma (Karlstad).

Parentes:
Hur vet man egentligen vad som är HEMMA? Jag har bott på lite olika ställen i mitt liv.
Född och uppväxt i Billingsfors, bott i Trollhättan en kortare period, så även Skara och nu Karlstad. Snart blir det Trollhättan igen, sen Borås och sen Skara en sväng igen. Efter det vet jag inte än...
Det som är absolut riktigt hemma är ju Billingsfors, hemma hos föräldrarna. Det är HEMhemma.
Förut var Skara hemma, men nu känns det inte som att jag hör till Skara längre... På bara en vecka är hemma i Karlstad... och snart kommer hemma vara i Trollhättan.
Jag undrar om något någonsin kommer bli mer hemma än Billingsfors... Kanske om man blir gift och bildar familj... Kanske...
Det är svårt detta.. (Alldeles för djupa tankar att tänkas när klockan är elva på kvällen)

Natti natti, sov gott och dröm sött!


Kommentarer
maria

det "riktiga" hemma är där som man har sitt hjärta
:)

2008-03-15 @ 09:40:24
URL: http://maiiiiia.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0