Snart slut.. =(

Kväll... Ska snart gå och lägga mej.

Nu har jag precis gått några rundor till bilen. Fyra för att vara exakt...
Har ställt ut en massa lådor och påsar i bagagen så slipper jag göra allt på en gång sen...
Vad är då kvar?
*Grovstädning
*Möbler
*Finstädning
*Slutbesiktning
*Lämna nycklarna.

Imorgon.
Grovstädningen har jag tänkt göra imorrn efter jobbet och simningen.
Dammsuga ordentligt. Skaka sängkläderna. Dammsuga och torka av möblerna.
Torka golvet och se om det finns fläckar på väggar och dörrar och torka bort dem.
Putsa fönstret, iallafall på insidan.
Rensa avloppet i duschen. Uäck!!
Spola igenom handfatet och diskhon med hett vatten + diskmedel.
Torka ur skåp och garderob.

Torsdag.
Ska plocka ihop mindre möbler. Plocka isär datorn och tvn så att dom bara är att bära ut.
Få ut så mycket det bara går i baksätet på min bil.

Fredag.
Mamma och pappa kommer upp med släpet.
Dom kommer hämta rumsnycklarna uppe på kliniken och få ut möblerna på kärran.
Sen kommer lägenheten besiktas innan jag kommer hem.
När jag kommer hem ska det, om det behövs, städas lite till och sen är det bara att lämna nycklarna i brevlådan och säga hejdå.


Känns konstigt. Jag trivs ju inte speciellt bra i lägenheten, men jag trivs jättebra på praktiken och vill egentligen inte sluta!! Bara tre dagar kvar. Helt sjukt!
Dom har sagt flera gånger denna och förra veckan att dom vant sig vid att jag är där och att dom undrar hur dom ska klara sig utan mig. Det "roligaste" är att jag tror att dom menar det på riktigt.
Helt plötsligt kommer en snabblärd hjälpreda försvinna och allt ska gå tillbaka som det var förr.
Okej, jag var väl kanske inte ett mirakel när jag började hos dem, men jag gör ju ganska mycket på dagarna och jag vet ju hur det blir på andra jobb när det försvinner folk som vart bra att ha...

Idag sa min handledare följande: "Det har ju gått så bra att man till och med glömt bort att du inte var hästvan från början!"
Är inte det en komplimang så vet jag inte vad som är det.  =)
Jaja. Snart behövs jag ju i Trollhättan så =))

SooooVa!!


Kommentarer
Kajsa

Oj! Ja det går hemskt fort!
Men så är det när det är kul! :)
Snart ska du ju hit till trollhättan och det blir säkert minst lika kul... att det även är sommar på G gör ju inte saken sämre. Nu hoppas vi bara på sol och fina dagar oxå så...

Ska bli kul att du ska bo här ett tag, hoppas bara vi hinner ses lite mellan allt jobb oxå;)
KRAM

2008-05-22 @ 14:37:23
Jessica

Ja det ska bli jätteskoj att komma till Trollhättan!! Ska bli kul att se hur sommaren är där =))

Nu är det dags att städa lägenheten ordentligt!!
Lite jobbigt att städa och flytta ur två lägenheter på två veckor... Flyttar ju ur Skaralägenheten nästa vecka... suck!!

2008-05-22 @ 17:19:27
URL: http://sweetpeach.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0