Saturday night!

Hemma igen från dagens lilla resa. Eller ja, jag kom väl hem vid tre iofs...
Åkte till Bäckebol och undrade vad tusan som hade hänt. Stället var rörigt och sortimentet var minimalt.
Efter att jag läst på en skylt så fattade jag att dom höll på att bygga om.
Det hade jag kunnat se om jag hade läst lite noggrannare på hemsidan igår...
Hittade knappt hälften av alla grejer jag skulle köpa, så efter ca 1,5 timme på Bäckebol så betalade jag mina grejer, gick ut i bilen och GPS:ade mig till Kållereds Ikeat istället.
Där hittade jag alla grejer jag skulle ha, plus lite till.
Råkade köpa en AloeVera växt och två Lilagröna Succulenter (jättesöta) med vita matchande krukor till. Nu till problemet. Jag har ingenstans att ställa dom. =))
Oops.

Sen gick jag in i köpcentrat bredvid IKEA och letade efter nån fin klänning till Hernqvistan. Men alla (och det var inte många) klänningar jag såg var slafsiga saker, avskurna under brösten (som jag inte kan ha) med en kjol som får min mage och mina höfter större än dom redan är. Jag spyr på dom senaste årens "mode". Äckligt!!!
Hemska färger är det också. Dassbrunt, dasslila, dassgrönt och som om det inte vore illa nog, dassorange!

Vad hände med enkla klänningar med raka linjer och diskreta (eller inga) mönster. Var är dom?????

Imorrn ska jag kanske ta en sväng ut till Knalleland och kolla om klänningarna är lika hemska där, eller om dom har något snyggt.

Dagens inköp förutom på IKEA. Riesling "Relax" och Oz Rozz. Suparlördag hemma i soffan. Skämt å sido.
Men det där Relax var riktigt gott faktiskt. Bubbligt och sött och gott. En blå flaska var det, med silvrig text.

Nu ska jag försöka lugna min mage, som blivit som en spärrballong efter att jag gjorde en egen hamburgare med pommes frites och återgå till televisionen. =)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0