Städar städar.

Jag håller på och städar lägenheten, men så skulle jag städa avloppet till badkaret. Fy vad äckligt!!
Det brukar ju lixom vara en plastkopp med ett plastvattenlås i, men jag veti tusan vad det var här. Skrovligt och konstigt och mörkt och äckligt. ALDRIG att jag stoppar ner händerna däri!
Dessutom var det en hårtuss där nere och den var helt röd!! Såg ut som mitt hår fast morotsrött.
Det måste vara nån slags rost eller nått där nere. Äckligt!!
Sprayade en massa badrumsrengöring och spolade med hett vatten ett tag iallafall... Så nu är det "rent".

Badrummet är färdigstädat förutom att jag ska moppa golvet också.
Är i princip klar med det mesta. Golven ska moppas, fönstren ska eventuellt putsas, men det är ingen ide att göra när det är mörkt. Det är ju när ljuset skiner igenom som man ser var smutsen är.
Alla skåpen i köket ska torkas ur, kylen och spisen är klara (förutom bakom dem). Men det tänkte jag tigga lite hjälp med imorrn. Mamma har ont i ryggen så hon kanske inte kan bära, men då kanske hon kan torka ur skåpen istället...=))
Hoppas hoppas!!

Känns som att jag aldrig blir klar med packningen. Det är ju lite som jag inte packa ner förrän sista stund. Typ datorn och sådär. Men den ska jag nog packa ner ikväll tror jag.

Imorrn är det flytt!! Familjen kommer ner vid elva och då är det bara bära bära bära som gäller.
Lite kaffe kanske, lite mat kanske, sen bär det iväg till Skara för lite mer bära bära bära!
Kollade på kartorna på eniro och det verkar iallafall rätt smidigt. Parkering precis utanför porten är rättså nice!!

Hörs senare!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0