Steril sköterska!!

Det fick jag vara idag!! Hur skoj som helst!
Steriltvätta händerna så som vi lärt oss på skolan, fast handfatet var för lågt och dom tyckte jag tog för god tid på mej =)
Sen fick jag hålla i ett ben som hade gått sönder medans veterinären satte in stift i det för att kunna fixera frakturen med dem.
Skojjigt, men både varmt och jobbigt. Väldigt statiskt arbete att hålla och dra i en tass och hålla frakturen rak hela tiden.
Tiden gick jättefort. Egentligen skulle jag slutat klockan 17. Men klockan blev nästan 19.30 innan jag var klar att åka hem...
Men, vad gör man inte för att vara med på intressanta operationer speciellt när man får vara sterilsköterska!!
Dessutom tyckte veterinären att jag var jätteduktig, så det har lättat min höstdepression för den här veckan iallafall!!

Imorgon är det fredag (äntligen!!). Jag jobbar 10-17 och sen på kvällen ska jag städa!!
Måste få det lite rent, det är katthår och damm från kattlådan precis ÖVERALLT!
Sen har jag köpt lite hamburgare med tillbehör som jag ska steka och ha till kvällen =))

På lördag åker jag till IKEA och räknar med att bli en tusenlapp fattigare ungefär. (Plus bränslet)
Men saker från IKEA behöver man alltid, dessutom är det skojskoj att strosa runt på IKEA och kolla på saker =))

Nu ska det läsas mejl och sen ska det sovas!!


Kommentarer
Alexandra

Roligt du tittar in igen :)

Jo jag tänker positivt, men ska klara 70%.... Huuu! Och så vill man ju inte kugga på första tentan :P

Tack. Vi hörs!

2008-10-10 @ 06:59:22
URL: http://triquetra.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0