Annandag påsk.

Idag är det en annan dag än påskdagen. Det är annandagen... (haha - man måste ju garva åt sina egna skämt när ingen annan gör det...)

Tänkte skriva ett inlägg innan jag går och lägger mej, men kan inte riktigt komma på vad jag ska skriva om.

Idag hade vi iallafall lite kalas, mina mostrar & co kom hem och vi åt smörgåsar och drack kaffe och sånt.

Sen åkte jag ner till Skara. Denna gången blev det iallafall en ganska odramatisk resa. Tack så mycket!!
Det mest dramatiska var när jag och husvagnen jag låg bakom blev omkörda av en långtradare som tyckte att 90 på 100-väg var för långsamt.
Snacka om att pulsen gick upp där! HATAR att bli omkörd av lastbilar! Ett felsteg från dom och jag ligger upp och ner ute på åkrarna... eller nått...
Kom hem och upptäckte att alla mina ampelliljor växt något ENORMT. Massa nya fina blad och stoooora sticklingar på en av växterna... :) Dessutom har min ena orkidé fått två nya stjälkar, så nu kommer det nog snart fina blommor på den hoppas jag!
Sen upptäckte jag naturligtvis att det behöver städas... När jag nu ska ta mig tid till det...
Nån gång i förra veckan hade Senäte visning för nån på min lägenhet... Tur att jag inte var här, för då hade jag nog skämts ögonen ur mig. Kattlådan var långt ifrån rensad... :(

Imorgon ska vi lära oss massor om endoparasiter (mask och sånt). Inte jättekul, men väldigt bra att kunna eftersom folk alltid undrar om det...
Eftermiddagens föreläsning var frivillig har jag för mig... Djurhållning gnagare och kanin. Får se om jag går på den... Har lust att gå ut till sportaffären och köpa mej ett par joggingskor istället för mina tillbaka-på-skatten-pengar (som jag iofs inte fått än, men ändå....)

Nä, med tanke på att klockan är tjugo i midnatt och Morgan ligger i soffan och snarkar så är det nog dags att sova.
Speciellt när jag ska upp åtta imorrn och inte gått upp så tidigt på en väldigt dryg vecka... :)

Men ett HÄRLIGT påsklov har det varit iallafall!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0