Trandansen + Söndagen!

Japp igår var det sittning. Skojigt!
Hade lite klädproblem dock. När jag drog på mej den svarta kjolen och den rosa blusen upptäckte jag att det såg hel konstigt ut tillsammans. Eftersom den svarta kjolen sitter i midjan, och den rosa blusen är ganska tajt, så såg det väldigt lustigt ut när blusen korvade sig i midjan.
Så av med den blusen och rota runt i skåpen. Till slut blev det ett svart lite glansigt linne istället.

På sittningen var det skoj. Jag fick väldigt trevliga bordsgrannar, och för en gångs skull hade dom lyckats få ta på ett GOTT vin. Det var nog första gången det hänt faktiskt! Dom andra gångerna har det antingen varit rött vin (bläää) eller sura vita viner (mera bläää). Igår var det ett vitt vin, men med alldeles lagom syrlighet.
Ecologica nånting hette det. Får nog nästan köpa mej en sån flaska nån gång.. =)

Till förrätt var det caesarsallad. Eller ja, det var det som det stod på menyn iallafall... Det var en väldigt lustig variant av Caesarsallad, eller så beror det på att jag bara ätit den som finns på McDonalds.
Det var iallafall ett tiotal salladsblad, nån sås, några brödkrutonger och något väldigt starkt. Kan ha varit färsk pressad vitlök i såsen eller nått sånt. Och parmesanost (blää) tror jag det var också.
Huvudrätten däremot var jättemumsig!!
Det var kyckling, i nån slags gräddsås, med Mango Chutney (det MÅSTE jag köpa) och klyftpotatis och sallad.
Jösses Amalia (hehe) vad gott det var! Jag var tvungen att gå två gånger!!
Efterrätten var också väldigt god!
Det var ett plastglas, i botten var det hallon, ovanpå det var det grekisk (tror jag) yoghurt blandat med lite sirap och ovanpå nån slags smulad kaka. Kan ha varit osötade digestive eller lågprisdigestive för det smakade inte ett smack av smulorna. Men yoghurten och hallonen var iallafall jättegoda! Alldeles lagom sötma!!

Måltiderna varvades med bordsskålar, massor med prat och skratt, snapsvisor (eller vad man ska kalla det) en tillspexad transdanstolkning med Helium... =). Och en redogörelse för hur en herre och en dam ska bete sig i en hiss samt hur den korrekta handkyssen utförs... Hahaha! Lustigt värre!!

Efter maten var det dans såklart. Till liveband denna gången. Några killar och en tjej som går på musikutbildningen i Skara spelade. Dom var jätteduktiga. Endast i Skara spelar väl livebandet en blandning av Oasis, Britney Spears, Vengaboys och Drängarna??

Strax innan ett gick jag hem. Trött som bara den och med hemskt ont i fötterna...
Klackskor, sneda fötter och tre timmars dans går inte bra ihop!

Imorse vaknade jag pigg och glad! Och idag har jag i princip inte gjort nånting. Har slösurfat på internet, spelat dataspel och kollat på Skönheten och Odjuret. (och lipat ögonen ur mig.) Jag kom inte ihåg att S&O var så sjukt rörande!

Funderar på vad jag ska göra med resten av dan.
Ska nog iallafall ta och torka bort sminkränderna och pallra mig bort till ICA och köpa lite mjölk. Är så sjukt kaffesugen! Men utan mjölk kan man inte dricka kaffe jue!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0