Kvällsjobb.

Sitter här och varvar ner litegrann och sörplar apelsinjuice.
Idag har jag jobbat kväll, en väldigt trevlig dag. Trevliga kunder och alldeles lagom mycket arbete på kvällen.
Två katter som det togs blodprov på. Varav den ena skulle vara svårstucken, men jag lyckades på andra sticket, och behövde inte använda flera ben att sticka på.
Då blev jag inte så lite stolt, och det verkade som att matte tyckte det var jättebra också! <3
(Sitter till och med och småflinar för mig själv när jag tänker tillbaka på det. Jag har utvecklats till den katt-tant jag ville bli haha)
Tricket: när det ska tas blodprov på en katt, låtsas att du ska göra yoga eller nått. Lugna ner dig, låt all stress stanna utanför undersökningsrummet. Låt det ta lite tid och koncentrera dig från tårna.
Jag ÄLSKAR det!

Imorgon blir det operation igen. Och sen blir det mycket att göra på eftermiddagen. Ska iväg och hämta mina nyväxlade euro så att jag har nått att betala med i Tyskland, och sen ska jag iväg och kolla på hockey igen när Färjestad möter SAIK.

Förresten verkar det som att jag kanske lyckas komma iväg på rekordmatchen på Ullevi. Det skulle vara så sjukt roligt!!!

Insåg precis att jag inte skrivit nått om Tyskland alls tidigare, så det är väl lika bra att jag skriver det direkt :) Innan jag glömmer bort det.
Jag ska iallafall åka till Tyskland på fredag ihop med jobbet. Färja till Kiel och sen blir det buss till Lübeck där vi ska gå på julmarknad bland annat, och sen blir det la en sväng förbi nån spritbutik också. Haha vi är ju ändå i Tyskland liksom :P

Go natt!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0