Mera examensarbete...

Hinner med ett litet blogginlägg mellan examensarbetesskrivningarna...
Det tar på hjärnan att sitta vid datorn hela dagen och försöka komma på nått bra att skriva. Hitta en källa med något info man vill ha med, formulera om det på svenska med egna ord, men så att det fortfarande låter vetenskapligt och passar in i sammanhanget...
Lite småkrångligt ibland...

Åt lite pannkakor nyss, så nu är magsäcken fylld för ikväll iallafall, hehe. =)

Imorgon åker jag ner till Skara igen för ett par dagar.
Ska tvätta imorrn kväll, på studiebesök på onsdag och ha föreläsning på torsdag. Sen bär det iväg hemåt igen för ytterligare en hel vecka att ägna åt examensarbetet.
Får hoppas att jag blir lite bätte på att ta mig upp på morgonen så att jag kommer igång då och inte behöver sitta hela kvällen...
Men det börjar gå segt nu. Känns som jag skriver samma saker hela tiden, samtidigt som jag har hur mycket som helst som jag inte fått med än.
Och till slut återstår den hemska delen som kallas Diskussion. Hu!! Jag bävar för när jag ska försöka skriva den... Tur att arbetet ska gå fram och tillbaka mellan mig och handledaren några gånger. Undrar bara vilken handledare jag ska ta kontakt med... Den jag egentligen ska ha som handledare har jag ju inte sett skymten av än...

Lite dålig planering på det där stället ibland tror jag...

Näpp, nu blir det åter till examensarbetet. Ikväll ska det skrivas lite om beteendeförändringar efter kastration, när katterna blir könsmogna och vilka viktiga faktorer man måste tänka på när man ska kastrera en lite 12veckorskisse. =)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0