Skolarbete och kattstackare....

Sitter och jobbar med examensarbetet dygnet runt känns det som.
Skriver och läser och skriver och bläddrar mellan alla papper för att hitta var tusan just den där speciella informationen stod... Har nog 120 sidor info att gå igenom hela tiden... Inte konstigt att det tar tid.
Men det blir nog bra. Jag har ju fortfarande information att skriva om iallafall, måste bara komma på hur jag ska formulera det, vilka rubriker jag ska ha till det, och var i arbetet det ska stå nånstans...
 Uppsats är krångligt, speciellt när det ska vara 20-30 sidor och vetenskapligt, varenda liten mening ska vara ifrån en källa, språket ska vara bra. Och DESSUTOM ska arbetet vara såpass bra att folk ska kunna referera till det sen. Eller iallafall använda sig av min referenslista, hehe...
Jaja, det löser sig så småningom...

Kattstackaren då? Ja det gäller ju Morgan såklart. I höstas fick jag behandla honom i två omgångar med Surolan för Malassezia i öronen. Droppa gegga i öronen två gånger om dagen i två veckor. Det gjorde inte direkt att han tyckte om mig.
Och nu har Malassezian kommit tillbaka men nästan full kraft igen. Var nere på Trestad med honom i tisdags och fick det kollat. Malassezia. Inte jättemycket, men för mycket för att det ska vara normalt... Nya örondroppar, Canaural denna gången. Åtta droppar (ganska mycket alltså) två gånger om dagen i fjorton dagar...
Morgan HATAR mig. Stackarn. Massa klegg i öronen dygnet runt. Skulle jag också tycka var äckligt.

Dessutom ska jag ju på skidresa till veckan så nu måste jag lära nån här hemma att droppa i öronen på honom.
Som tur är är han snäll. Varken rivs eller bits eller låter ens. Däremot ålar han sig så in i norden.

Hoppas hoppas hoppas att denna kuren får väck Malassezian så vi slipper hålla på med örondroppar och öronrengöring.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0