Så j*vla stolt!!

Med tanke på att jag skrev igår om hur nervös jag var inför redovisningen, så känner jag mig ganska tvungen att berätta hur den gick också.
Rubriken är en liiiten ledtråd.

Det gick så sjukt bra!! Det är knappt så att jag fattar hur bra det gick!!

Igår kväll var jag jättenervös, och kunde knappt somna. Idag vaknade jag så där tidigt och pigg som man brukar göra när man har en superviktig dag.
Under hela förmiddagen malde nervositeten i magen, mina händer var iskalla och jag satt och sörplade vatten ur min flaska hela tiden.
Sen var det lunch och jag åt väl kanske bara halva portionen jag hade haft med mig.
Sen satt jag utanför skolan i solen med en klasskompis och pratade om lite ditten och datten och jag kände hur nervositeten började försvinna från magen, men periodvis sätta sig på hjärtfrekvensen istället.

Så när jag gick in i klassrummet och stoppade in USB:minnet i datorn kom dom darrande fingrarna. Men så mycket mer än det blev det inte konstigt nog.
Jag började prata, och kände att shit, jag kan ju detta utantill nästan!
Sidorna gick och vips hade jag redovisat hela mitt arbete. Utan hjärtklappning! Utan andningsproblem! Utan svettiga handflator! Utan stammanden och harklanden! (Men en massa "och, ööhh")
Fick applåder <3, blev opponerad på, och sen fick jag 4-5 frågor som jag kunde svara på ganska enkelt! =)

På bensträckaren efter föreläsningen fick jag massor "åh vad bra du var" "vilket bra ämne" och så vidare! Såna saker som man faktiskt inte behöver gå fram och säga om man inte tyckte det var det!!
Och det var FLERA STYCKEN som sa det!! Säkert 5-6 stycken! Och några som hade fler frågor och kommentarer!!

Fatta vilken KICK!! Jag kommer leva på den här redovisningen i flera månader!!

Och det som förvånar mig mest: Jag tyckte det var ROLIGT att sitta där framme och redovisa!! Lilla blyga Jessica som hatar att göra sig hörd och blir nervös vid minsta lilla uppmärksamhet! Jag tyckte det var ROLIGT!!

Minnesneuronerna börjar bygga nya vägar i min hjärna nu, det märks!!


Kommentarer
a



Vad kul att det gick bra :D



2009-05-13 @ 19:57:12
URL: http://alexandradr.blogg.se/
Jessica

Tack!!!

2009-05-14 @ 22:46:08
URL: http://sweetpeach.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0