Nämen tjena!

Haha, jo klockan är väl lite mycket kanske...
Jag har precis diskat och matat katterna med lite kvällsmat.
Ska lägga in rena handdukar i skåpet också innan jag går och lägger mig tänkte jag, tänkte bara uppdatera lite!

Nu i helgen ska jag hem till mamma och pappa, jag blir hämtad och hemkörd tillsammans med kissarna imorrn fördmiddag. Ska bli väääldigt intressant att se hur Bullen reagerar på O'Malley...

Och angående O'Malley och hans entropionoperation.
Den har gått rätt bra troligen, eventuellt kanske inte riktigt så bra som vi hade hoppats, men vi får se.
Tyvärr har han knipit så mycket med ögat att stygnen han hade nere på ögonlocket har lyckats vrida sig in i ögat.
Så nu har han ett sår på hornhinnan igen, jippi liksom, som behandlas med Chloromycetindroppar och hyaluronsyredroppar. Sen så får han Metacam på maten varje kväll för att få ner smärtan.
Så snart hornhinnesåret har läkt ut ordentligt ska han bli kollad på igen. Då blir det kanske kortisondroppar i ögat istället, för att få ner svullnaden i ögonlocket (om det fortfarande är svullet då) för att helt kunna utvärdera hur operationen gått.
Jag tycker iallafall att han ser mycket bättre ut.
Ögat är bara halvkisande, och ibland (rätt ofta faktiskt) har han hela ögat öppet.
Metacam gjorde nog susen! Mycket mindre ögonsnor sen vi tog stygnen också!

Och han är ju inte lite kaxig sen han blev av med tratten heller, eller så är han bara dum i huvudet.
Alldeles nyss låg Morgan och gottade sig på golvet bakom mig, så kommer O'Malley fram och är nyfiken på honom och börjar leka (!) med Morgans viftande svans.
Morgan jamar mer och mer hotfullt, men O'Malley bryr sig inte mycket, utan fortsätter att vifta efter hans svans, om än lite försiktigare. Men till slut fattade till och med O'Malley att det kanske var lite farligt...

O'Malley har börjat lära sig vad NEJ betyder också. Åt pizza under kvällen, och O'Malley försökte gå upp i pizzakartongen och sno pizzabottnen (den var degig och äcklig så den åt jag inte upp allt). Till slut blev jag trött på att picka till honom i huvudet varje gång han närmade sig och hämtade blomsprutan istället...
Fast det tog nog 10 försök eller nått innan han fattade att man blev lika blöt varje gång man försökte sno sig en liten bit av den däringa maten...

Nepp, nu blir det godnatten!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0