Tisdag.

Igår blev det inget skrivet. Var lite för mycket "äventyr" igår för att jag skulle kunna skriva något om det, idag har jag fått lite distans och återgått till normalläget.

Anledning: Pappa väckte mig genom att på gränsen till hysteriskt skrika efter mig nerifrån bottenvåningen. Efter att ha slängt på mig kläderna på rekordtid och skuttat ner för trappen visar det sig att förmiddagen kommer inledas med en akutfärd till sjukhuset i Bäckefors. Min kära klôve till far hade stoppat in fingrarna under gräsklipparen.
Sen, från Bäckefors, fick pappa åka ner till Uddevalla och jag åkte hem. Sen, efter sex på eftermiddagen kom han hem till slut så man fick veta vad som hänt.
Fingrarna klarade sig, det mesta iallafall. Bara lite köttsår på vänster långfinger, ringfingret är lite mer sargat in till benet på fingertoppen. Så nu är det bandagerat och han käkar antibiotika och smärtstillande ett tag framöver.
Men med tanke på hur överjävliga endel gräsklippare kan vara så gick det rätt bra.
Får väl se hur det ser ut när det läkt...

Så pappa är konvalescent ett tag framöver. Kul när jag ska flytta möbler på lördag... Det blir jag och Peter som får bära det tyngsta, mamma och pappa får bära småsakerna...

Nepp, nu vet ni det iallafall. Fast släkten lär väl redan ha hört ryktena, om jag känner den rätt... :)
Good (bad) news travels fast! 

Nu ska jag gå och lägga mej. Imorgon fortsätter packningen.
Jag undrar: Var har jag fått alla småpryttlar ifrån? Hur mycket småpryttlar ska flytta till Karlstad? Var kommer alla jäkla kläder ifrån?
G'natt.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0