Blandat fredagstjöt

Sitter med en att-göra-lista i mitt huvud, men har inte kommit igång än.

Min första tanke när jag slutade jobbet var: "Ah vad skönt med helg!!"
Sen kom jag på allt jag skulle göra. :)
Lägenheten ser ut som ett bombnedslag, ena halvan av morgondagen kommer spenderas i ishallen och andra halvan på partaj med ett gäng jobbarkompisar. Tacos, bowling och nattklubb!!

Sen på söndag kommer min kära kompis Therese hit och ska bo hos mig några dagar när hon börjar på universitetet här i Karlstad.
Så då får det ju gärna vara städat i lägenheten...
Men men. Får väl ägna resten av kvällen åt disk och städ.
Om bara effektiviteten kan sätta in så är det ju gjort på ett kick.

Just nu sitter jag dock och smälter hamburgare, pommes och mozzarellasticks, så allt går på lågvarv när blodomloppet är nere i magen och jobbar häcken av sig...
Sitter dessutom och "kollar" på Färjestad - Jokerit. Läser en halvt värdelös livefeed iallafall.
Än så länge, efter två spelade perioder, leder Färjestad med 1-0.
Hoppas det håller i sig!!

Förresten. Förut när jag cyklade hem ifrån jobbet passade jag på att skutta in i skogen och leta efter det gula guldet.
Och mina kantarellinstinkter svek mig inte idag heller. 30 minuter senare skuttade jag ut ur skogen igen, med 2-3 deciliter kantareller! En alldeles lagom portion till mig!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0