Brisingr!

Varning för spoilers...

Läste precis ut Brisingr, den tredje boken i serien om Drakryttaren Eragon.
Mycket spännande bok, men när jag började närma mig slutet av boken började jag fundera på hur författarens skulle lyckas knyta ihop alla lösa trådar på dom få sidor som var kvar.
Det visade sig att han inte gjorde det, det var aldrig meningen att Brisingr skulle vara den sista boken.
Det kommer en fjärde bok, minst.

Något jag är lite "orolig" över, är att det är två år sedan han skrev klart Brisingr, men fortfarande verkar det inte vara någon fjärde bok på gång att släppas.
Hur ska jag stå ut??

Ska Eragon och Arya någonsin bli tillsammans? Jag tror ju att dom kommer bli det, frågan är bara hur lång tid det ska ta för Arya att förstå att Eragon är hennes drömkille...
När ska Roran ta sig till Uru'baen och få det sista ägget att kläckas för honom? Jag har en ganska stark aning om att det kommer bli han dom blir den tredje Ryttaren. Antingen han eller Arya. Det kanske beror på vem som hinner först till ägget. :)
Och Murtagh då, kommer han ta sig loss från sina eder till Galbatorix? Klart han kommer göra! Murtagh är en smart kille, han löser det på något sätt...

*nördig*

Nu är det nog dags att läsa om Twilightserien, så att jag får något annat att nörda ner mig i fram tills Elitserien börjar.
Och på tal om hockey. Färjestad vann äntligen mot Vålerenga idag. 7-1. Massor med underbara mål! Skulle man åkt på någon bortamatch i ET skulle man ju uppenbarligen åkt till Oslo ikväll...
Eller kanske möjligtvis Karlskoga på fredag, men orka fixa skjuts liksom.

Arvika-matchen var ju enkel, där blev jag erbjuden skjuts bara sådär :) Lovely!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0