Slapparlördag.

Sitter vid datorn, läser ikapp allt jag missat under dom senaste dagarna och väntar på att hockeymatchen mellan Mannheim och Färjestad ska börja om en halvtimme.

Jag blev sjuk.
Under tisdagen var jag bara lite snuvig, och när jag kom hem efter jobbet på kvällen hade jag huvudvärk.
När jag vaknade morgonen efter hade hela näsan täppt igen, och huvudet dunkade som jag vet inte vad.
Jag tog mig till jobbet efter en massa vatten, panodil och ipren och dagen gick bra iallafall.
Och sedan i onsdags har jag i princip bara jobbat och sovit.
Och knarkat huvudvärkstabletter och vatten.
Men nu är jag iallafall på bättringsvägen, nu sitter förkylningen bara kvar i halsen och gör sig påmind lite då och då med heshet och slembubblor...

Igår jobbade jag fredagssläpet.
Ett bra fredagssläp slutar man klockan sex, eller möjligtvis halv sju.
Igår slutade jag halv tio...
Trots det något förlängda arbetsdagen var det en trevlig och rolig dag hela dagen.
Tänder, tänder, tänder.
Mjölktänder som nästan for ut av sig själv.
Hundmunnar som sett bättre dagar. (För väldigt länge sedan antagligen)
Narkoser som krånglade och narkoser som gick precis som de ska.

Gårdagen avslutades med ihopskruvandet av båda sidorna av en hundunderkäke.

Det är en ganska underlig känsla att jobba så sent en fredagskväll.
Alla andra slutar i princip vid fem.
Så går man där, bara 4 personer kvar på hela bygget.
Städar, tittar på käkoperationen som veterinären och sterilsköterskan fixar med.
Diskar, packar instrument.
Lämnar hem en hund.
Städar lite till, och lite till.

Dessutom bjöd jag på kolakakor igår. Dom var mycket uppskattade. Försöker inbilla mig att det var mina kolakakor som gjorde gårdagen perfekt.
Jag lyckades till och med göra en nästintill perfekt helstatusröntgen igår, trots att, eller kanske tack vare att, jag inte ens koncentrerade mig speciellt mycket på det...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0