Tredje advent.

Redan.
Jag har varit ute och promenerat i det fina vintervädret.
Egentligen var det bara meningen att jag skulle till affärn och hämta ut ett paket, men väl på affärn så insåg jag att körkortet låg kvar hemma, så det blev en extra prommis hem och hämta det.

Men "tur i oturen" så gav det mig ju en anledning att få ut all återvinning till containrarna.
Så nu är jag iallafall av med det.
Har lagat lite korvstroganoff också, som jag ska häva ner i matlådor snart om jag får lust.

På affärn hittade jag lite lustig läsk också som jag var tvungen att köpa.
Tre olika varianter av MountainDew*, 1 burk Root Bear och en som hette Cream Soda.
Ska bli intressant att se vad dom smakar. Är dock lite skeptiskt till amerikansk (eller vad det nu är) läsk...

Iallafall, paketet jag till slut fick utlämnat till mig innehöll en högt efterlängtad julklapp till mig själv.
Alla åtta säsongerna av Förhäxad i en tjusig låda!!
Jag kan inte bärga mig tills jag kan sätta mig ner och kolla.
Jag älskar Förhäxad, och jag blev så ledsen när serien tog slut.
Det är något med häxor som är väldigt fascinerande. Varje gång jag kollar på ett Förhäxadavsnitt önskar jag att jag också hade någon kraft.
Visst vore det häftigt. Att kunna stoppa tiden, att kunna flytta saker med tankekraft, att se in i framtiden.
Eller kanske göra som Sabrina, peka och få precis vad man vill. Utom märkesprylar då... ;)



*PS. MountainDew Raspberry/Citrus. Helt ok. Smakar lite som hallonsoda, fast lite mer åt 7up-hållet. Betyg: 4 grönvita krigare av fem möjliga.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0