Idélöst.

Skulle vilja skriva ett inlägg, men kommer inte på något bra att skriva om.
Jag skulle kunna skriva om att batterierna i mitt trådlösa tangentbord börjar ta slut, det hoppar över bokstäver lite då och då så att jag måste gå tillbaks och ändra.
Jag skulle kunna skriva om att jag precis ätit ett halvt paket Ballerinakex och en halv påse Ahlgrens Bilar och att jag på grund av detta har ont i magen.
Jag skulle kunna skriva om tandkursen i Skara och hur peppad jag är till att göra ett superjobb med alla hundars och katters tänder.
Jag skulle kunna skriva om O'Malley och laserpekaren. Han blir som tokig så fort han hör rasslet av den.
Jag skulle kunna skriva om hur mysig Morgan är när han sitter på skrivbordet bredvid mig, tittar på mig och jamar, ställer sig med framtassarna på min axel, jamar och stryker huvudet mot min hals. Det är så att man blir alldeles kär i honom om och om igen!

Det kommer nog kanske ett lite vettigare inlägg imorgon. Då är det fredag, då ska jag ha bytt batterier i tangentbordet, och då kanske jag bestämt mig för vad jag vill skriva om...



Nackdelen med att jobba med djurtandvård är att det ALDRIG tar slut. Det kommer in hundar och katter som är så fula i munnen att man lider med dom stackarna. Varför ser inte husse och matte hur det ser ut? Varför ser dom det men bryr sig inte? Skulle du vilja ha ett tjockt lager tandsten på varenda tand i hela munnen?
Tandsten och massor med bakterier som leder till att bakterierna tränger ner mot tandrötterna så att tänderna blir lösare och lösare? Och till slut har det blivit så illa att det enda som håller fast tänderna där dom ska vara är tandstenen! Och när tandstenen äntligen tas bort så faller tänderna en efter en...
Det är TRAGISKT!
Och det finns en sak som kan förebygga det, som sparar massor med pengar för djurägaren och massor av lidande för djuret. Allt som krävs är lite träning och tio minuter per dag.
Det kallas tandborstning!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0