Stolt!!

Idag besegrade jag min spruträdsla lite. (Spruträdd djursjukvårdare, låter bra det!)
Kom en läkare till jobbet och vaccinerade oss mot TBE.
Vet inte riktigt varför jag tog den, men det kan väl vara skönt att slippa få TBE iallafall... :)
Funderar på om man borde vaccinera sig mot Rabies också egentligen, men tror inte det finns så värst mycket smyggelhundar och sånt här uppe i Solstan.

Idag jobbade jag kväll som jag brukar göra på onsdagar, och det var en rätt bra kväll ikväll.
Det lustiga är att innan sju var det hur lungt som helst i princip, telefonen ringde knappt och inga ville ha hem sina djur just då.
Men när receptionisten slutade klockan sju, då drog det igång minuten efter att hon sagt Hejdå.
Helt plötsligt stod två blodprov på kö för att tas, en person ville köpa foder, två personer ville hämta sina katter och telefonen började ringa.
Alltså seriöst!? Det är helt overkligt...

Imorgon ska jag vara på operation, ska bli kul att se hur det blir. Torsdagsoperationer tenderar att vara något överbokade ibland. Men man får aldrig långtråkigt iallafall! :D


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0