Allt möjligt.

Tänkte det var ganska så dags att skriva ett nytt inlägg, med tanke på att det är ganska så precis en vecka sedan jag skrev det senaste.

1. I lördags åkte jag med Wolfpack på min första bortaresa någonsin (förutom Ullevimatchen). Vi åkte buss, resan började vid 10. Strax efter 16 hade vi äntligen (!!) kommit upp till Gävle där Färjestad skulle krossa Brynäs.
Fick biljetten, blev visiterad och skuttade upp på bortastå bland alla underbara grönvita flaggor.
(Nån idiot tände en bengal, fy tusan vad den där röken svider i halsen, som tur var fanns det ingen lättantändlig flagga i närheten iallafall...)
Sen krossade ju Färjestad som sagt Brynäs. 2-0 i första perioden och 1-0 i andra perioden även fast det kunde blivit mer. Hade det varit lite bättre studsar och en målis med lite mer otur kanske vi hade kunnat vinna med ett par tre mål till! Det hade ju inte varit helt fel att jämna ut målskillnaden lite.

Min Facebookstatus beskriver känslan efter matchen ganska så bra:
"Segern är vår 3-0!! Färjestad är underbara! Bortaklacken är helt fantastisk!! Jag har sjukt ont i halsen! Henrik Karlsson är fantastisk!"
Längtar redan till nästa bortamatch: 6 februari mot Fusklunda.

2. Igår var jag och tränade igen äntligen. Blev ju ett litet juluppehåll där skulle man kunna säga. Hade tänkt gå på corepasset, men då visade det sig att det redan var fullt, så då fick det bli spinning istället. Jag tycker ärligt talat inte att spinning är speciellt roligt. Och nu har jag ändå gått på kanske 3-4 spinningpass. Jag får inte in rätt trampa/dra-metod, och då blir det mycket krångligare än vad det skulle kunna vara.
Men trött blev jag ju, och med tio minuter crosstrainer och lite styrka så vart det en rätt bra träningskväll ändå.

3. Och idag var jag på SATS igen. Idag var det Coreboll för första gången. Coreträning med en pilatesboll. Väldigt intressant, väldigt roligt, väldigt jobbigt. Stackars mina mag- och lårmuskler, det brände och kändes nästan som jag skulle få kramp flera gånger, men jäklar vilken nytta det måste göra.
Dessutom blev det en kvart låtsasspinning (nån slags "cykel" där man sitter på en stol och trampar mer framåt jämfört med en vanlig cykel) och efter passet bestämde jag mig för att testa löparbandet lite också.
Drog igång med lite promenadtakt för att hitta balansen och sen blev det ett par jogga intervaller. På nått vis lyckades jag komma upp i tjugo minuter på löparbandet, men jag vet inte riktigt vart tiden tog vägen där.
Det lustigaste var efteråt, när jag klev ner från löparbandet. Om det var nån som såg mig måste dom trott att jag var full eller nått... Jag vinglade bort från maskinen, höll på att snubbla nerför ett par trappsteg och gick med försiktiga försiktiga steg (ungefär som när man är full och det är halkigt samtidigt) mot omklädningrummet.
Haha, det måste sett rätt underligt ut.

Sen blev det lite mat. Fisksoppa a la tetrapack, keso och digestivekex. Nu blir det dusch.
Imorgon jobbar jag kväll, så då blir det sovmorgon.
Och på torsdag ska jag och min nya kompis Nil gå på hockey. Färjestad ska krossa MODO delvis med hjälp av kära kära Dick Axelsson som äntligen kommit loss ifrån Detroit, och den nye Bartecko som ersätter skandalmakarn Goren.
Helt plötsligt har Färjestad en hel hög med duktiga forwards, bara att välja och vraka nästan.



Kommentarer
Alexandra

Haha! inte lätt att hålla reda på alla grejer. På facebook kan du bli fan av Dollface och lyssna på några andra låtar :) Bara att söka på Dollface, de är de med döskallen.

Sedan finns fler videos från gamla albumet på youtube. Sök på Dollface-badboy och dollface-life.

Men som sagt. Alla länkar t youtube, myspace o deras hemsida finns på facebook :)

Kram

2010-01-14 @ 09:24:57
URL: http://triquetra.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0