Fredag igen!

Veckorna går så fort så fort! Nu är det bara åtta (eller var det nio?) veckor kvar på min provanställning. Jag är lite nervös, men jag hoppas verkligen att jag blir kvar där! Trivs som bara den!

Idag hade jag släpturen, så jag kom inte iväg från jobbet förrän kvart i sju. Men jag ska nog ändå vara ganska lycklig med tanke på alla "skräckhistorier" man hört om att inte vara iväg förrän närmare midnatt! :)

Kvällen har firats framför datorn (vilken omväxling) med en kopp kall o'boy (eller snarare ICAs chokladdryck, men är MYCKET godare!!) och två pastej&bostongurkamackor. Namnam!!
Tror jag ska fira lite till, med ytterligare en kopp chokladdryck och sen bädda ner mig i sängen och läsa dom sista kapitlen ur The Host (Stephanie Meyer).
Jag tycker att The Host är riktigt bra! Lite seg ibland, och rättså konstig, men överlag bra. Den har till och med fått mig att gråta ett par gånger, och att längta efter den där fantastiska kärleken några gånger till.
Precis som Twilightböckerna så är The Host en sån där bok som man nästan får ångest av att sluta läsa eftersom ens egen verklighet inte är riktigt lika intressant.
Men som tur är så är verkligheten i The Host så jäkla komplicerad, så jag är nöjd med min egen för tillfället.

Jag menar, just NU, finns det inte så himla mycket som skulle kunna göra mitt liv så värst mycket bättre.
* Jag jobbar med det jag älskar tillsammans med underbara människor!
* Jag har två katter som faktiskt går ganska bra ihop nu för tiden (tror jag iallafall)
* Jag förgyller mina kvällar med att gå på hockey
* Och dom kvällar jag inte går på hockey går jag på SATS
* Jag har blivit starkare i hela kroppen
* Jag njuter av träningsvärken i ljumskar och mage varje gång jag rör på mig.
* Jag har gått ner i vikt!! (Känslan av att jeansen börjar sitta för löst är helt underbar!!)

och här skulle gärna följande mening komma: "Och som om det inte skulle vara nog, så har jag en alldeles underbar pojkvän också!"
Men tyvärr är ju inte det riktigt sant.

Men, just nu är jag som tur är i en period där jag inte bryr mig så mycket. Jag träffar nån när jag träffar nån. Jag är 22. Jag måste ju inte ha bråttom liksom. Karlstad är fullt med killar. Jag måste bara träffa nån jag trivs med.

Och under tiden jag väntar/letar så letade jag upp denna låten bland alla Linkin Park/Takida/Three Days Grace och Goo Goo Dolls låtar.

Michael Bublé - Haven't Met You Yet


I'm not surprised.
Not everything lasts.
I've broken my heart so many times I stopped keeping track.
Talk myself in.
I talk myself out.
I get all worked up, then I let myself down.

I tried so very hard not to lose it.
I came up with a million excuses.
I thought I thought of every possibility.

And I know someday that it'll all turn out.
You'll make me work so we can work to work it out.
And promise you, kid, that I'll give so much more than I get.
I just haven't met you yet.

Mmmm...

I might have to wait.
I'll never give up.
I guess it's half timing,
And the other half's luck.
Wherever you are.
Whenever it's right.
You'll come out of nowhere and into my life.

And I know that we can be so amazing.
And baby your is gonna change me.
And now I can see every possibility.

Mmmm...

But somehow I know that it'll all turn out.
And you'll make me work so we can work to work it out.
And I promise you, kid, that I'll give so much more than I get.
I just haven't met you yet.

They say all's fair.
And in love and war.
But I won't need to fight it.
We'll get it right and,
We'll be united.

And I know that we can be so amazing.
And being in your life is gonna change me.
And now I can see every single possibility, mmmm.

And someday I know it'll all turn out.
And I'll work to work it out.
Promise you, kid, I'll give more than I get,
Than I get, than I get, than I get.

Ohhh!

You know it'll all turn out.
And you'll make me work so we can work to work it out.
And I promise you, kid, that I'll give so much more than I get.
I just haven't met you yet.

I just haven't met you yet.
Ohh, promise you, kid, to give so much than I get.

(I said love, love, love, love...)
I just haven't met you yet



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0