Sammanfattning 2009

GOTT NYTT ÅR PÅ ER ALLIHOPA!
Här sitter jag mitt i natten och har fått för mig att skriva en sammanfattning av året som ganska nyligen är över.
Från och med nu ska man lära sig att skriva 2010 istället för 2009. Ett nytt årtioende har börjat. Helt sjukt egentligen, det var ju nyss millenieskifte och man gick runt och tyckte att "åh millenium två du är så på ååh vi alla väntar så" var en jättebra låt... :S
Jag är (som vanligt) inte tillräckligt trött för att gå och sova, men Morgan ligger bredvid datorn och tycker att jag ska gå och lägga mig, för HAN vill sova. Stackarn som har en sån elak matte.

Här kommer iallafall listan. Jag snodde den från Alexandra! :)

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Jag tog examen från Djursjukvårdarutbildningen, och så fick jag en provanställning.

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Jag tror knappt att jag lämnade några nyårlöften. Iallafall inga officiella. :)

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Nej, bara en himla massa bekanta.

4. Dog någon som stod dig nära?
Nej

5.Vilka länder besökte du?
Bara Tyskland.

6. Är det något du saknar år 2009 som du vill ha år 2010?
En pojkvän och semester på sommaren. Om allt går som jag hoppas att det ska kanske man får en helt vanlig fyraveckors semester till sommarn :)

7. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas?
29 maj - dagen då jag tog examen från Djursjukvårdarprogrammet.
24 augusti - dagen då jag tackade JA till att jobba på Solstaden. :O)
28 december - Rekordmatchen på Ullevi.

8. Vad var din största framgång 2009?
Återigen, att bli färdigutbildad och få jobb.
Samt att börja träna och faktiskt lyckas gå ner i vikt! :) 

9.Största misstaget?
Inget som jag kan komma ihåg såhär på direkten, men jag brukar å andra sidan vara rätt bra på att förtränga misstag. 

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Hade öroninflammation och hörselgångsinflammation samtidigt i slutet av september. Fy Fan!! Det värsta jag varit med om.

11. Bästa köpet?
Min nya soffklädsel. Svart är bra mycket snyggare än äckelgult! Nu har mitt vardagsrum en chans att bli riktigt snyggt!

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Soffklädseln. Och grejer till lägenheten överhuvudtaget.

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Att få jobb, att få tag i en rättså trevlig lägenhet och så hockeyn så klart! Jag klarar mig inte längre utan hockeyn!

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009?
The Goo Goo Dolls - Iris. Lyssnade på den hela sommaren.
Linkin Park - New Divide. Återupptäckte Linkin Park igen och är frälst för evigt!
På den sköld du klär - Youtubelänk.

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Mestadels gladare, fast med någon downperiod inemellan. 

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Vet inte riktigt. Umgåtts lite mer med gamla vänner.

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Gömt mig i lägenheterna istället för att gå ut och hitta på nått.

18. Hur tillbringade du julen?
Hemma hos familjen och ihop med delar av släkten som vanligt. Helt traditionsenligt som det ska vara med julmat, Kalle Anka, julgröt och julklappar!

19. Blev du kär i år?
Kär/förälskad, men vad hjälper det?

20. Hur många one night stands?
Inga.

21. Favoritprogram på TV?
På våren var det mycket tv. Massor av Stargate Atlantis och House och allt möjligt egentligen. Men under sommaren och nu under hösten har jag tittat mindre och mindre på tv, hinner ju inte mellan all träning och alla hockeymatcher hihi. Men House är fortfarande en favorit.

22. Bästa film?
Delad plats mellan Twilight och New Moon. Jag såg ju faktiskt inte Twilight förrän först i somras!

23. Bästa boken du läste i år?
Twilightserien.

24. Största musikaliska upptäckten?
Linkin Park <3

25. Något du önskade dig och fick?
Jobb, haha. Och en till katt (fast han skaffade jag ju själv). Och en stekgryta hehe.

26. Något du önskade dig men inte fick?
En tvättmaskin... :P 

27. Vad gjorde du på din födelsedag 2009?
Först jobbade jag, och sen på eftermiddan/kvällen hade jag familjen på besök och vi firade med lite tårta och grejer! Alldeles lagom mysigt!

28. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Om någon mysig Karlstadkille hade smugit sig in i mitt liv. 

29. Hur skulle du beskriva din stil år 2009?
Min stil? Öh, som vanligt? Samma gamla trevliga Jessica i jeans.

30. Vad fick dig att må bra?
Trevliga arbetskamrater, nya erfarenheter, SATS och ståplats.

31. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Räknas HV71? Haha! Och dom som byggde läktarna på Ullevi.

32. Vilken kändis var du mest sugen på?
Henrik Karlsson *klapp klapp klapp* Henrik Karlsson *klapp klapp klapp*
http://sweetpeach.blogg.se/2009/november/crush.html

33. Vem saknade du?
Vet inte. 

34. De bästa nya människorna du träffade?
Alla tjejer och killar på Solstaden, helt underbara. Och killarna som såg efter på mig på Ullevi, hihi.

GOTT NYTT ÅR!
Nu ska jag göra Morgan till viljes och gå och lägga mej!



Kommentarer
Alexandra

Ingen fara. =) Hittade den förra året o återanvände den i år igen.

God fortsättning på dig. Kram

2010-01-02 @ 09:42:19
URL: http://triquetra.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0