Tidsplanering.

Fröken Tidsoptimist är igång igen.
Planerar morgondagen.

Egentligen borde jag sova, men samtidigt vet jag att jag måste plugga mer.
Studiedisciplinen sjönk ner på noll, eller ännu lägre egentligen, tidigt i veckan.
Suck.
Imorgon ska jag vara nere i Skara 8.15 för att skriva tenta. Jippi.
Ska jag vara där, måste jag, med lite extra marginal åka hemifrån senast halv sex imorgon bitti.

Det vill säga om ganska precis sex timmar...

Det är nu dom där onda tankarna kommer fram...
Ska jag inte ta och strunta i att sova, och istället plugga fram tills att jag ska åka.

Fördelarna med att strunta i att sova:
* Jag får plugga (in i det sista, som om jag lär mig något av det)
* Jag slipper riskera att försova mig. (Vaknar jag klockan åtta är jag körd)
* Jag kan åka strax innan fem istället, så kan jag köpa och äta frukost i Skara i lugn och ro.

Nackdelarna med att strunta i att sova:

* Jag får inte sova.
* Det kan vara lite dumt att komma ner till en tenta/redovisning utan att ha sovit på 22 timmar...

Ni lär väl få höra hur det gick imorrn eftermiddag...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0