Books books books!

Hittade en lista lite utöver det vanliga hos MadaboutZooey, som jag tänkte skulle vara lite skoj att fylla i.
(Jag vet, klockan är halv fyra... Men jag sitter faktiskt uppe och har en jätteeffektiv period just nu, har nästan skrivit klart mitt tandarbete. En timme till, och sen är det klart. Pausar lite bara...)

Som läsare är jag: Fast i gamla spår. Läser i princip bara chicklitt/romantik. Egentligen lite tråkigt, alla böcker är likadana, men å andra sidan brukar deckare och sånt inte tilltala mig speciellt mycket.
Science Fiction och Fantasy kan däremot vara trevligt, har fastnat för Eragonserien och skulle vilja hitta någon mer fantasyserie att gilla, men inte en med 1000 böcker som måste läsas i följd...

Som bloggare är jag: Skriver nästan bara om det finns något intressant att skriva om, förutom när jag uppdaterar med helt meningslösa inlägg lite då och då. Tenderar dock att spara allt intressant i flera dagar så att jag publicerar tre-fyra inlägg samtidigt istället för ett om dagen...

Senast lästa bok: Flickan från ovan av Alice Sebold. Har inte helt läst klart den än, men jag har läst den en gång tidigare. Den har ju nyss kommit ut som film, och jag har nästan funderat på att se den, men jag vet inte ja... Första gången jag läste boken berörde den mig nått oerhört, men denna gången känns den mest konstig, rörig och kom-till-poängen-nån-gång-då. Funderar på att faktiskt inte läsa klart den och börja på nästa bok istället...

Senast påbörjade bok: Se ovan. Men jag ska alldeles alldeles snart börja på Brisingr av Christoffer Paolini tänkte jag. Har köpt den nu precis, den kom nyss ut som pocket och jag längtar verkligen efter att läsa den!! Fast frågan är om man inte borde läsa om Eragon och Den Äldste innan, så att man har alla händelser färskt i minne.

Senast köpta bok/böcker: Köpte tre böcker samtidigt sist jag handlade. Brisingr av Christoffer Paolini, Freja av Johanne Hildebrant och Sushi för nybörjare av Marian Keyes. Freja är en helt fantastisk bok. Har läst den en gång tidigare för några år sedan, och nu har den kommit på pocket så det ska bli kul att läsa om den. Hoppas bara att Idun och Saga också kommer ut snart. Det är en trilogi väl värd att läsa!

Favoritdeckarförfattare: Jag har faktiskt aldrig tyckt att riktiga deckare varit speciellt roligt att läsa. Nån gång har jag läst nån Mankell (typ tvingat mig igenom den). Däremot läste jag nog 30-40 Kitty-böcker när jag var yngre... Fast det är ju inte direkt deckare, haha.

Jag läser allt av:
Sophie Kinsella, Marian Keyes, Sandra Brown och Nora Roberts (nästan).

Jag läser helst inte (genre/författare): Deckare/kriminalromaner, biografier och serier som bara fortsätter och fortsätter och fortsätter. Har velat börja läsa Sagan om Isfolket egentligen, men problemet med var man ska få tag på alla typ 40-50 böcker eller hur många dom nu är (som väl helst ska läsas i ordning...) har gjort att jag helt enkelt inte orkat.

Vid hyllan för fackböcker letar jag:
Djursjukvård, djursjukvård, djursjukvård...

Förutom svenska läser jag gärna: Engelska. Jag ÄLSKAR att läsa på engelska! Twilightböckerna SKA läsas på engelska!! Även Eragon-serien skulle jag vilja läsa på engelska. Men varför ska böckerna behöva vara dyrare på engelska än på svenska för??

Högst upp i min att-läsa-hög just nu ligger: Brisingr av Christoffer Paolini återigen eftersom jag inte hunnit börja på den... Men under den boken ligger definitivt Freja.

Högst upp på min bok-önskelista-just nu står: Hmm, vet inte faktiskt. Eftersom jag precis fått hem Brisingr, så har jag nog inte någon på önskelistan just nu. Eller jo förresten, nästa En Shopaholic-bok, vilken det nu är... :)

När jag går på antikvariat letar jag alltid:
Om jag kan låtsas att antikvariat och Second Hand är samma sak säger jag såhär: Jag brukar ofta leta efter lite äldre böcker av författare jag läser mycket av nu. Typ deras första böcker och sådär. Sen tycker jag det är kul att köpa lite alla möjliga böcker på Second Hand, just för att dom är så billiga. Då spelar det inte så stor roll om böckerna är bra eller inte. Sist jag var på Second Hand köpte jag Eldfångaren av Nicholas Evans (han som skrev Mannen som kunde tala med hästar) för den har mamma sagt att den skulle vara bra. Den har jag dock inte hunnit läsa ännu...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0