Helgbabbel

Gårdagen var en sån där lång och seg dag, som bara hockeylösa lördagar kan vara.

Men totalt sett blev det till slut en ganska nyttig dag iallafall. På förmiddagen tvättade jag, så nu är alla kläder och grejer rena igen.
Och efter några timmar framför datorn blev jag så uttråkad att jag till och med började diska och städa.
Så nu är golven befriade från kattsand och katthår. Skrivbordet är befriat från mattallrikar och kaffekoppar och jag har till och med bytt gardiner i vardagsrummet.
Iofs bara från tjocka blåa gardiner, till tunna glansiga blåa gardiner, men det blev en skön förbättring iallafall.
Mera ljus!
Nu är jag väl bara hemma och sitter vid datorn när det är mörkt, förutom på helgerna, men ändå.

Jaaa...
Idag ska jag på BodyBalance, men jag åker nog in lite tidigare och springer lite också.
Känns som att jag har kvar en del uppdämd frustrationsenergi ifrån arbetsveckan som måste få komma ut innan jag blir helt galen...

På tisdag är det äntligen hockey igen. Jag hatar hockeyuppehåll, även fast det här inte ens räknas som ett uppehåll egentligen.
En enda bortamatch under veckan. Värdelöst.
Men vi vann ju iallafall.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0