Frääädag!

En lagomt slapp hemmakväll efter en alldeles perfekt dag som tandsköterska.
ALLT stämde.
Röntgenbilderna blev bra.
Tandstenen var lätt att ta bort.
Alla narkoserna gick finemang, utom när Isofluranet helt plötsligt var slut i förgasaren... Då är det inte konstigt att djuret helt plötsligt ligger ytligt i narkosen.
Alla extraktioner gick som de skulle, dvs alla rötter följde med ut. Till slut.
Och klockan fem var jag klar.
Kan inte bli mycket bättre.

*****

Just nu håller jag på att laga mat av en hel falukorvsring.
Två-tre portioner Korv Stroganoff och en Macaronigratäng via halvfabrikat.
Kommer nog bli namnam.
Och jag kommer nog bli trött på korv nästa vecka.

*****

Ikväll är det dags att börja tagga!
Imorgon invaderar ca 130 glada Färjestadsupportar Södertälje.
Staden där ingen räknas som utlänning. (internt forumskämt)
Ska bli så sjukt roligt!
Första elitseriematchen på plats.
Hoppa, sjunga, stötta, kärlek.
Och förhoppningsvis även jubel, glädje, eufori!
Hjärtat redan i bröstet på mig, så mycket längtar jag tills imorrn!



*****

Enda orosmolnet på min blåa himmel är Bullen.
Han har fått problem med (troligtvis och förhoppningsvis) en tand som utvecklat en rotspetsabcess.
Diffdiagnosen är tumör. Den diagnosen tänker jag förtränga och förneka in i det längsta. Den diagnosen finns inte i min värld.
Skulle den finnas får jag bryta ihop då.
På tisdag ska han in för undersökning, blodprov och åtgärd.
Tills dess blir det antibiotika och metacam för min lilla älskling.

Håll tummarna för honom!
Min gamla underbara pojk, som faktiskt fyllt myndig i år! Det ni!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0