Oops

Nu var det grymt längesen jag skrev.
Så längesen att jag knappt orkar sammanfatta vad jag gjort den senaste veckan.

Men iallafall, i helgen som gått (eller rättare sagt torsdag-lördag) var jag och Jenny från jobbet nere i Halmstad på Tandröntgenkurs.
SÅ BRA KURS! (Reklam till Accesia)
Bra föreläsningar, massor med praktiska övningar, så att man faktiskt hinner röntga, hinner tänka och hinner lära sig.
Dessutom massor med god mat, och en supertrevlig fredagskväll med middag på Lilla Helfwetet. Ett ganska "snobbigt" ställe, men väldigt god mat.
Inte varje dag man äter biffcarpaccio med parmesanost och pinjenötter, biffstek (?) med någon form av ugnsbakad potatis och smaskig tomatnåntingsås och creme brulée på det.
Mätt så jag vet inte vad!

Och igår var jag hemma hos en kille och kollade på hockey. Matchen gick ju sådär, och resten vet jag inte riktigt vad jag ska varken tycka eller tänka om... Jag är förbryllad, obeslutsam och allt sånt. Vet inte vad jag vill riktigt.

Sen idag hade jag min första egna tanddag, med tre stycken patienter som det skulle tas tandsten på.
Mycket bra!
Men jäkla skumma tandstenspatienter. Den ena hade i princip bara tandsten på två tänder (108 & 208), den andra hade lite lätt med tandsten över alla tänderna, men fy tusan vad hårt den satt.
Fick kämpa länge med ultraljudet innan all tandsten var borta...
Men riktigt riktigt roligt!!

Och idag har jag lagat mat efter ett recept som jag fick ifrån en veterinär på jobbet, och bara några dagar senare såg jag samma recept hos Spiderchick. Enda skillnaden var att i det ena receptet var det kyckling, och i det andra fläskkotletter.
Med tanke på att jag i princip lever på kyckling, bestämde jag mig för att det skulle vara skoj att äta fläskkotletter för en gångs skull.

Sagt och gjort.
ca 1 kg fläskkotletter (eller kyckling)
2 dl creme fraiche (eller mer om man gillar CF, hihi)
2 dl grädde
1 dl soja
1 tsk sambal oelek
Peppar
(Champinjoner)

Lägg kotletterna i en form. Peppra.
Blanda övriga ingredienser och häll över kotletterna.
In i ugnen på 175°C i ca 1:20 - 1:30 (alltså tills kotletterna är klara)
Champinjoner hade jag inte i några, men jag märkte på smaken efteråt att det nog hade varit gott. Sen om man ska steka champinjonerna breve eller hälla i dom i såsen, det låter jag er bestämma själva... :)
Lättast så jue.

Nu tar jag natten. Imorgon ställer jag om från tandsköterska till vårdsköterska!

PS. Nu är jag på gott humör. DS


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0