Idag

Hör och häpna, jag har långtråkigt!
Sovit halvdåligt inatt, vaknade första gången klockan 6 och sedan en gång i timmen tills jag släpade mig upp vid 10.

Har gjort rabarbersaft och bakat muffins med vit choklad och hallon.
Saften blev jättesmaskig, fast lite tjock. Får hoppas att den inte blir till gele i flaskorna bara...
Muffinsen har jag inte hunnit smaka på än, men med tanke på ingredienserna så finns nog faktiskt inte möjligheten att dom inte är goda.

Har fortfarande inte bestämt mig om jag ska göra kanelbullar eller inte.
Veligare än någonsin, ett släktdrag uppenbarligen.

Ska nog ta och se på en film ikväll iallafall.

Imorgon ska jag tvätta lite igen, har ett par klädhögar som inte hanns med förra veckan.
Sen ska jag ta en sväng till second hand-affären på Våxnäs och kika lite, alltid kan man ju hitta något roligt.
Är ute efter lite köksprylar till pirogbakande.
Gjorde piroger igår kväll.

Första plåten blev missbildade trekantiga piroger som inte gick att få ihop i kanterna så dom läckte lite.
Andra plåten blev fina halvmåneformade med gaffelmönster i kanterna. "Jättefina"
Tur att man lär sig fort. :)
Köttfärsfyllning. Luktade jättesmaskigt.
Efter att jag gjort första plåten kom jag på att man kanske ska provsmaka fyllningen.
Som tur var så var den god. Och stark. En dryg tesked sambal oelek så hettar det rätt ordentligt i min hals...

Kommer en lista också. Lite långtråkighetsbotande... :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0