Tandläkarbesök

Sådär, då har jag varit hos min kära tandläkare igen, och nu är det tomt.
Bedövning.
Ligger i stolen och väntar på att bedövningen ska ta, håller på att somna.
Indukning, sterilskydd.
Frilägga, hävla, spola, sy.
Får beröm för att jag är så bra på att slappna av.
Får beröm för att jag har fina framtänder.
Postop-röntgen.
Färdigt!

Den lilla, fast förvånansvärt stora, tandflisan är ute!
Välbedövat och smärtfritt.
Fattar inte riktigt hur den kunde gömma sig där nere, men det kunde den.
Men nu är jag iallafall av med den.
Bedövningen har släppt utan problem, har nya stygn i tandköttet (då kommer tungan ha nått att göra dom närmaste två veckorna).
Kom hem, la mig i soffan och somnade på stört.
Skönt.
Då behövde jag inte tänka på hur hungrig jag var, något som dessutom blev värre eftersom jag fått strikta förhållningsorder - inte spotta eller skölja på två timmar, och därmed inte heller äta.
Sitta och bita på en kompress blir man ju inte så mätt av direkt.
Men, jag somnade framför Gordon Ramsay, och vaknade tre timmar senare och kokade lite tortellini.

Resten av kvällen har jag legat i soffan och spelat Super Mario.
Egentligen skulle jag ha diskat och röjt i köket, men orka.
Hela semestern ska väl ändå inte gå åt till städning?
Bara en vecka kvar nu :(

Imorgon ska jag till Norra Fältet och gå på marknad, om vädret är fint iallafall.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0