Fjärde advent!

Ojoj, nu var det så längesen jag skrev att jag inte ens knappt kommer ihåg vad jag gjort sen dess.
Jobbat mest såklart, tränat en massa, slappat lite till.

Igår var jag på Blue Moon Bar på julbord tillsammans med jobbet. God mat var det, och trevlig musik.
Ett gäng artister, bl.a. Markoolio och Linda Pritchard uppträdde och sjöng en massa för oss.
Även Thomas Di Leva, men då stängde jag av öronen, jag klarar verkligen inte av honom.
Efter julbordsätandet och musiklyssnandet så var det dansningsdags.
Och dansade gjorde jag, men jag var helt uppenbart inte tillräckligt full för jag fick så ont i fötterna.
Vilket gjorde mig på ett lite halvtaskigt humör, men jag höll ut hela kvällen iallafall.
Något som gjorde mitt humör lite bättre var alla hockeyspelare som också var där. Då hade man iallafall något fint att titta på, det övriga utbudet var inte så vidare tyvärr.
Herr Okänd från några helger sedan var inte där. Såklart. Det hade väl varit för bra för att vara sant?

Sitter framför datorn nu och funderar på vad jag ska göra med resten av dagen.
Städade och diskade gjorde jag igår, så idag skulle jag egentligen kunna bara ligga och kolla på film och äta chips hela dagen.
Men jag har lust att gå ut på stan. Fast jag har inga pengar. Eller rättare sagt det har jag, men inga som jag borde spendera på nonsens...

Roliga saker som hänt sen sist som behöver dokumenteras. Inte minst för min egen skull:

# Missade Färjestad - AIK 6-3 när jag var på föreläsning och trerättersmiddag. Såg resultatet när jag kom hem och blev så glad att jag nästan ramlade av stolen.
Blev lätt deprimerad över att jag missat matchen, men som tur var så var föreläsningen bra (även om jag redan kunde allt som sades) och middagen var jättegod (och gratis)!

# Hade cykeln upp och ner i vardagsrummet en hel helg för att byta vinterdäck och bromsar. Muttrarna som hållet fast fälgarna bråkade med mig, så jag var tvungen att åka och köpa en särskild nyckelgrej till den. Frambromsarna misslyckades jag med, så dom funkar inte att bromsa med. Undrar när jag ska orka fixa till det...
Önskar att cykelverkstaden kunde ha lite bättre öppettider så att jag kunde lämna cykeln där istället.

# Julklappshandlade i flera timmar förra helgen. Åt lunch på Wayne's och kom hem senare på eftermiddagen och kände doften av nybakade lussekatter i trappuppgången. Önskade att doften hade kommit från min lägenhet, men konstigt nog hade ingen därinne bakat medan jag var borta.

# I torsdags tog vi i styrelsen i the Wolfpack (Färjestads supporterklubb) emot kommunens pris för "uttomordentliga insatser". Ett pris till alla supportrar och deras insatser, att vi i vått och torrt stöttar vårt kära lag och att vi gör det lite roligare för alla som besöker LLA.
Ett roligt pris. Skönt att få uppskattning för det vi gör på läktaren. Förhoppningsvis blir även vi bättre och bättre ju längre säsongen lider.
Så här fina var vi på prisutdelningen. Lägg märke till mitt lyckliga leende. Det är mitt normala fotoleende, men i jämförelse med alla andra ser jag överlycklig ut... Vi kan väl säga att det beror på min placering.


FOTO: Daniel Briander.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0