Diverse :)

Sist jag skrev något var förra onsdagen.
En riktig pissdag.
Dagens onsdag har dock varit mycket bättre.
Och alla dagar efter förra onsdagen har också varit bättre.
Min lediga torsdag var slapp och härlig, men ändå fick jag lite vettigt gjort. Städning och träning.
Fredagens arbetsdag var en bra fredag och jag kom iväg klockan sex som det var tänkt.
Hem till lägenheten, packade ihop alla grejer och katter i bilen och åkte hem.

En fredagskväll, en lördag, en söndag och en måndag hemma på landet. :)
H-Ä-R-L-I-G-T
Grillning på fredag.
Lördagen spenderades på resande fot för att fira mammas födelsedag + mors dag. Lunch på Stenebygrytan.
Supersupersupergott kött med rödvinssky & bearnaisesås!
Eftermiddagsfika på Café Baksidan i Dals Långed.
Sen hade vi tänkt oss ta en liten promenad på Baldersnäs, men precis när vi svängde in på parkeringen kom vi på något vi hade glömt.
På förmiddagen hade vi lagt i vattenslangen i dammen för påfyllning. Det varma vädret i kombination med ett läckande vattenfall hade gjört att vattennivån sjunkit rätt rejält.
Nu hade dock vattnet runnit ur slangen i närmare fem timmar...
Så vi vände hemåt på stört. Dammen var fylld och överfull. Rabatterna runt dammen hade nog fått ett par, tre dygnsbehov vatten.
Oops.

Söndagen kommer jag inte ens ihåg hur jag spenderade, men jag vet att jag avslutade kvällen med att sy ett linne. Det blev rätt fint, men det krånglade till sig, så linnet hann inte bli klart.

Måndag - packning och förberedning inför hemfärden. Satt inne hela dagen och myste eftersom det regnade och åskade konstant nästan.
Framåt kvällen återvände vi till Karlstad och tog en sväng in på coop för att köpa lite fika.
Väl i lägenheten borrade pappa tre hål i en vägg och satte upp en tavelhylla åt mig, så nu har jag plats för lite fina tavlor i min matvrå.
Mysigt.

Gårdagen bestod av jobb, lite shopping, lite träning (med rejäl träningsvärk som följd) samt ett trevligt telefonsamtal.
Dagen idag har bara bestått av jobb. Men rätt trevligt.

Nu ere natta.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0