Lördag

Idag hade jag kunnat springa Stadsloppet. Är faktiskt inte särskilt ledsen över att jag missar det.
Nya tag inför nästa år.
Träningen har verkligen legat på is dom senaste veckorna.
Konstigt egentligen.
Jag jobbar inte mycket mer än vanligt.
Hockeysäsongen har sommarlov.
Men ändå hittar jag inte tid till att träna.

Igår kväll låg jag iofs i soffan hela kvällen, drack vin och åt chips och zappade mellan kanalerna utan att hitta någon vettigt att titta på.
Då hade jag kunnat ta mig ut.
Ska nog ta en promenad in till stan lite senare.
Titta på folk som springer.
Kanske köpa något onödigt?

Något som egentligen borde sporra mig till att träna är min hud.
Puls, svett och värme är bra för huden.
Äckelpäckel tar sig ut ifrån kroppen, och på något vis fräschas huden upp.
Utan puls och svett blir huden torr, torr, torr.
Hjälper inte hur mycket hudkräm, dagkräm, nattkräm, ögonkräm jag använder, det är fortfarande torrt och kliigt.
Dessutom bara i ansiktet, vilket leder till att jag inte vill visa mig inför folk...

Nä, in i duschen blire.
Kanske kan fräscha upp litegrann iallafall.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0